KŁODZKO - Kolej nie chce dworca na stacji Miasto

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2025-02-10 12:17:51
(Inf. wł.). Zanosi się na to, że spółka PKP - PLK w najbliższych latach nie wybuduje budynku dworcowego dla pasażerów korzystających ze stacji Kłodzko Miasto. Tak wynika z odpowiedzi udzielonej nam przez Martę Pabiańską z Zespołu Prasowego tej instytucji, którą zapytaliśmy o możliwość zrealizowania rzeczonego obiektu.
 

To wydzielone miejsce na peronie nie chroni podróżnych przed chłodem lub upałem

DKL24.PL 26 stycznia br. zapytało PKP - PLK o plany spółki względem swojej stacji w obrębie centrum Kłodzka. Przypomnieliśmy, że: "W roku 1972 kolej rozebrała poniemiecki budynek i przez lata nie poczyniła niczego, aby zapewnić pasażerom osłonięte, do tego ciepłe miejsce z ubikacjami, pozwalające oczekiwać na przyjazd pociągu. Wykonane dwa perony są wyeksponowane nad okolicą, przez to narażone na podmuchy silnego wiatru i opady deszczu, przed czym nie chronią wiaty". To w odniesieniu do obecnych warunków zapewnianych pasażerom przez przewoźnika.

W przesłanej nam korespondencji czytamy: "Od 30 stycznia 2021 r. przystanek Kłodzko Miasto jest stacją. Do dyspozycji podróżnych są dwa perony. Wygodny dostęp, szczególnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, zapewniają dwie windy.

Stacja usprawniła ruch pociągów w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Ze stacji rozpoczyna i kończy bieg kilkanaście pociągów. Gruntownie przebudowane zostało przejście pod torami. Na posadzce przejścia i nawierzchni peronów znajdują się ścieżki naprowadzające, ułatwiające dostęp do pociągów dla osób niedowidzących. Spółka nie planuje jednak budowy dworca" - napisała M. Pabiańska.
 

Inwestując w stację Klodzko Miasto PKP - PLK nie poszło krok dalej - we wzniesienie
budynku dworcowego 

Tak więc od czterech lat PKP - PLK nie zrobiły niczego w kierunku zapewnienia funduszy na budowę obiektu, który pozostaje elementem toczącej się batalii społecznej. Natomiast w tym czasie spółka wydała niemałe pieniądze na podobne zadania, niekiedy bezpodstawnie (https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/nowy-zarzad-pkp-sa-miazdzy-realizacje-programu-inwestycji-dworcowych-85144.html).

Stacja Kłodzko Miasto odgrywa coraz większą rolę w obsłudze ruchu pasażerskiego, w tym turystycznego. Nie może więc być tak, że nadal pozostanie marginalizowaną przez swojego zarządcę. Może w bardziej skutecznym zwróceniu uwagi na jej niedoskonałość, wyrażającą się brakiem budynku dworcowego, pomogą np. parlamentarzyści. Chętnie napiszemy, czy np. posłanka Monika Wielichowska, poseł Marek Chmielewski, poseł Marcin Gwóźdź lub senator Aleksander Szwed - jako rzecznicy interesu publicznego - zajmą się tą ważną sprawą.
(bwb)

Tagi

Komentarze:
Aparatano*.30.14.130.mobile.internet.t-mobile.pl
Środa, 2025-02-12 14:38
Żenujące , jak można marginalizować miasto będące centrum subregionu.
Za siermiężnego PRL-u była na peronie zamknięta i ogrzewana poczekalnia i kasa. Teraz jest tylko ładniej.
AparatLeon777*.147.70.10
Środa, 2025-02-12 12:32
Bezmyślnosc PKP PLK
Widać źe biurokratom z PKP PLK wciąź brak wyobraźni i troski o pasaźera Biurokraci i mistrzowie od picia kawy i długich weekendòw mają sie bardzo dobrze.Co ich tam obchodzi stacja Kłodzko Miasto gdzie chula i pada deszcz w ich biurach jest ciepło pracuje klimatyzacja i to im wystarcza.A pasaźerowie niech mokną i marzną ,bo taki jest los pasaźera na takiej stacji jak w PRL.
Aparatano*.30.14.130.mobile.internet.t-mobile.pl
Środa, 2025-02-12 08:40
Kolejne stracone lata.
Wskazane przypomnieć PKP i powołać się na WIZUALIZACJE CENTRUM PRZESIADKOWEGO i toczących się negocjacjach pomiędzy powiatem kłodzkim i PKP , i ich spółką X-City (którą w międzyczasie zlikwidowano ). Po likwidacji X-City PKP stwierdziło że sami podejmą się budowy z wykorzystaniem środków unijnych a starosta Awiżeń i burmistrz
zaproponowali PKP wspólny przetarg na centrum przesiadkowe z parkingiem dwupoziomowym i pasażem handlowo usługowym. Po tym fakcie starosta i burmistrz ogłosili że negocjacje są na dobrej drodze by powstało centrum tym bardziej, że są chętne podmioty gospodarcze które dołączą się do realizacji części usługowej. Jak widać brak konsekwencji i determinacji samorządowców zakończył się słomianym zapałem.
Kłodzcy samorządowcy uważali że to wystarczy. Tak to nie działa , potrzebne jest monitorowanie na bieżąco całej sprawy , szukanie wsparcia parlamentarzystów i ministerstwa infrastruktury. KOLEJNE STRACONE LATA
AparatLeszek Kumor*.centertel.pl
Wtorek, 2025-02-11 19:50
Uściślenia
& Pawła_D
To nie jest tunel, tylko przejście pod torami.
Budynek dworca autobusowego posadowiony jest na terenie zalewowym. Nowy obiekt musi być wyniesiony do góry.
AparatCyrk na kółkach*.centertel.pl
Wtorek, 2025-02-11 19:35
A ktoś zadał sobie pytanie po co budować dworzec? Większość podróżnych sprawnie przesiada się do prywatnych samochodów na parkingu, do taksówek. To nie jest stacja przesiadkowa, by spędzać tu dużo czasu. Kolej ma być szybkim środkiem transportu. To nie lata 50 aby ktoś oczekiwał restauracji i fryzjera. Idźmy z duchem czasu, nie pielęgnujemy anachroniznmów.
AparatAno 1*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wtorek, 2025-02-11 19:08
I to jest ciekawe właśnie
Dworzec bez żadnego zaplecza poczekalni czy WC pociągi wróciły no i dobrze ale jak ktoś wspomniał wcześniej godziny odjazdu przyjazdu no nie do końca cieszą tych którzy chcieli by dłużej zabawić
Tym bardziej że kiedyś wzorowy super pks
Dowoził pasażerów we wszystkie zakątki ziemi kłodzkiej a teraz mamy pretensje że ósemka załadowana
A no ...uczniowie ponadpodstawowych szkół muszą się do nich dostać a więc ilu uczniów tyle aut .. rusza
Rano czy na powrót a teraz zielony las
AparatPawel_B*.30.40.69.mobile.internet.t-mobile.pl
Wtorek, 2025-02-11 18:51
A może by tak wspólnie?
Przecież tuż obok jest całkiem okazały budynek, służący za dworzec autobusowy. Dosłownie koło wyjścia z tunelu. Fakt, lata świetności ma już za sobą, ale może zamiast budować jakieś szklane dziwadło w stylu Nowego Tomyśla czy Strzelec Krajeńskich, czy nie lepiej wyremontować to, co już jest, wspólnymi siłami i stworzyć sensowny obiekt wielofunkcyjny?
Aparatano*.30.16.24.mobile.internet.t-mobile.pl
Wtorek, 2025-02-11 14:49
Do Xyz
Pani posłanka Monika Wielichowska mieszka w OBNIŻENIU NOWORUDZKIM a nie w KOTLINIE KŁODZKIEJ.
AparatXyz*.dynamic.gprs.plus.pl
Wtorek, 2025-02-11 13:55
Śmiech na sali
A gdzie są posłowie z kotliny? Pani Wielichowska ma najwidoczniej gdzieś mieszkańców Kotliny Kłodzkiej. Ważne że się lansuje
Aparatano*.30.16.24.mobile.internet.t-mobile.pl
Wtorek, 2025-02-11 11:18
Wstyd przede wszystkim dla włodarza miasta. Słabe zaangażowanie.
Gdy burmistrz Kłodzka i starostwo słabo się angażują i tylko zadają pytania PKP , czy i kiedy wybudują w Kłodzku w centrum miasta , miasta subregionalnego i turystycznego stację z prawdziwego zdarzenia gdzie nawet WC nie ma , to mamy niestety to co mamy.
Dodaj komentarz
  • Studio27
  • Kotlina-dkl
  • 43622177_1952010061557016_8401772792021778432_n
  • Lukasz-dkl24
  • Ziemia-jaszkowa

najnowsze artykuły

Mini_2u2a1028
Czwartek, 2025-03-13
List_mini_2u2a0912
Środa, 2025-03-12
List_mini_1741810878975
Środa, 2025-03-12
List_mini_bystrzyca-herb
Środa, 2025-03-12
List_mini_pt-partnerzy
Środa, 2025-03-12
List_mini_pt-ruina1
Środa, 2025-03-12
List_mini_pt-orle1
Środa, 2025-03-12
List_mini_gmina-klodzko
Środa, 2025-03-12
List_mini_stronie
Środa, 2025-03-12
List_mini_zlotystok-herb
Środa, 2025-03-12
 
polecamy