Iwiny - nowy przystanek kolejowy koło Wrocławia
Napisano dnia: 2020-12-08 14:09:08

DOLNY ŚLĄSK (inf. zewn.). Przystanek w podwrocławskich Iwinach, z dwoma peronami i bezpiecznym przejściem pod torami zwiększy dostępność i atrakcyjność podróży koleją. Obok kursujących pociągów kończy się pierwszy etap prac. Inwestycję o wartości blisko 9 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują z RPO województwa dolnośląskiego. Podróżni skorzystają z przystanku w połowie przyszłego roku.

Lokalizacja przystanku Iwiny umożliwi mieszkańcom osiedli z rejonu Jagodna oraz Iwin szybki, dogodny i bezpieczny oraz alternatywny względem samochodu dojazd koleją do centrum Wrocławia lub podróże w kierunku, Ziębic, Kłodzka i Międzylesia. W grudniu wykonawca kończy prace przy pierwszym torze. Przygotowana jest już konstrukcja pierwszego peronu i wykonana część prac ziemnych. Wysokość obiektu zapewni podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Przystanek będzie miał dwa perony o szerokości 3,5 m z wyznaczonym pasem bezpieczeństwa. Drogę do pociągów zapewni bezkolizyjne przejście pod torami. Dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się będą dwie windy. Zostanie zamontowane oświetlenie. Perony będą wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz gabloty z rozkładami jazdy. W rejonie przystanku zostaną też zamontowane stojaki rowerowe.
Prace obejmą niezbędną przebudowę sąsiednich torów i sieć trakcyjną. Nowy przystanek budowany jest przy zachowaniu rozkładowego kursowania pociągów na trasie Wrocław – Kłodzko – Międzylesie. Prowadzenie prac, obok przejeżdżających składów, wymaga od wykonawcy zachowania szczególnego bezpieczeństwa.
Inwestycja za 8,8 mln zł (netto) jest realizowana w formule projektuj i buduj. Roboty poprzedzone były fazą projektową. Projekt uwzględnia współpracę z władzami samorządowymi - dojazd do przystanku wykona gmina Siechnice. Nowy przystanek zostanie udostępniony podróżnym w połowie przyszłego roku. Projekt pn.: „Dostosowanie linii kolejowej nr 276 do obsługi przewozów pasażerskich we WrOF poprzez budowę przystanku kolejowego Iwiny” jest współfinansowany z funduszy RPO woj. dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF).
Budowa przystanku w Iwinach, to kolejna inwestycja zwiększająca dostępność do kolei w aglomeracji wrocławskiej. W ubiegłym roku został wybudowany przystanek w Mokronosie Górnym. Obecnie trwa przebudowa przystanku Wrocław-Muchobór. Budowany jest przystanek Wrocław-Szczepin. Odnawiane i budowane są nowe przystanki na trasie z Wrocławia-Sołtysowic do Jelcza oraz z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy.
Mirosław Siemieniec
rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Komentarze:

Niedziela, 2020-12-13 08:48
do "donbas"
Proszę czytać ze zrozumieniem. Uwaga odnosi się do braku spójności oznakowania peronu PIERWSZEGO i DRUGIEGO (jednolitych tablic). PKP nie narzuciły PROJEKTANTOWI aby tablica na peronie DRUGIM była usadowiona w chodniku. Stacja budowana jest w SYSTEMIE PROJEKTUJ i BUDUJ. Estetycznie nie trzyma się to kupy. Na DESCE KREŚLARSKIEJ - w komputerze projektant tak sobie wymyślił , RZECZYWISTOŚĆ pokazała że trzeba to ZMIENIĆ. Jeżeli zamontowanie TABLIC na SŁUPIE WIATY , zamiast w chodniku na peronie DRUGIM jest PROBLEMEM, nie najlepiej świadczy o firmie "PROJEKTUJ i BUDUJ.

Sobota, 2020-12-12 17:37
Do kogo te pretensje?
Do panów "ano" i "Zorienetowany": pochwalcie się proszę kim jesteście i jaki macie interes w tych komentarzach.
Wylewanie żali na wykonawce robót jest co najmniej nieuczciwe, bo budowlańcy kropka w kropkę realizują projekt wykonany przez PKP z 2017 roku.
Wylewanie żali na wykonawce robót jest co najmniej nieuczciwe, bo budowlańcy kropka w kropkę realizują projekt wykonany przez PKP z 2017 roku.

Środa, 2020-12-09 14:51
do "kłodczanin"
Będą się mogli schować przed wiatrem między przeżroczystymi osłonami zamontowanymi na PERONIE PIERWSZYM, albo będą czekać w PRZEJŚCIU POD PERONAMI. Może będą siedzieć w WINDACH, tam będzie najcieplej. A miało być tak pięknie , po amerykańsku (cytując słowa z filmu Sami Swoi). CENTRUM PRZESIADKOWE było na wizualizacjach i na tym się skończyło,bo Burmistrz i Starosta myśleli , że PODPISALI LIST INTENCYJNY i PKP we wszystkim ich wyręczy.

Środa, 2020-12-09 07:45
bez tytułu
A czy na Kłodzko Miasto będzie jakaś poczekalnia jak dawniej? Gdzie będą czekać przy minusowych temperaturach podróżni?

Wtorek, 2020-12-08 21:11
Stacyjka Kłodzko Miasto, wykonywana niechlujnie przez politycznie zarządzaną spółkę PLK, jest już ogólnopolskim pośmiewiskiem poprzez spartaczone sygnalizaowanie, byle jak postawione urządzenia SRK. Obrazu rozpaczy dopełnia spalony tunel z pochylnią czy kkuty torów odstawczych. Fuszerka za srogie pieniądze!

Wtorek, 2020-12-08 20:04
PORA UJEDNOLICIĆ OZNAKOWANIE
W KŁODZKU DOBIEGAJĄ KOŃCA PRACE NA NOWYCH PERONACH stacji PKP KŁODZKO MIASTO. Zanim oficjalnie zostanie "przecięta wstęga" NALEŻY UJEDNOLICIĆ OZNAKOWANIE PERONÓW. Na peronie PIERWSZYM na słupach zadaszenia wiat umieszczono estetyczne tablice informacyjne określające NR. PERONU i TORÓW , a na peronie DRUGIM na STOJAKACH usadowionych w chodniku. BRAK JEDNOLITEGO wystroju WRĘCZ RAZI. Rozwiązanie to nie najlepiej świadczy o projektancie.
Dodaj komentarz