Pociągi Wałbrzych – Kłodzko w tunelu pod Małym Wołowcem
Napisano dnia: 2020-09-15 11:23:59

REGION (inf. zewn.). Codzienne i okazjonalne podróże na trasie Wałbrzych – Kłodzko zapewniły prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 8 mln zł. W najdłuższym skalnym tunelu w Polsce, pod Małym Wołowcem, wzmocniona została wewnętrzna obudowa i odnowione ściany czołowe. W poprzednich latach na linii wykonano prace przy wiaduktach, mostach i w tunelu w Świerkach. Obecnie przebudowa obejmuje stację Ścinawka Średnia.

Codziennie na trasie Wałbrzych Główny – Kłodzko Główne kursuje kilkanaście pociągów pasażerskich. Sprawny przejazd zapewniły prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w skalnym tunelu pod Małym Wołowcem, na odcinku Wałbrzych – Jedlina Zdrój. Obiekt ma wzmocnioną wewnętrzną obudowę. Wykonawca oczyścił jej ceglaną powierzchnię, usunął poluzowane elementy i uzupełnił spoiny. Udrożniono i oczyszczono kanały wentylacyjne. Zmienił się wygląd wjazdów do tunelu. Oczyszczone są ściany czołowe wraz z gzymsami. Usunięto luźne bloki, odłamki skalne i samosiejki. Skalne ściany będą zabezpieczone specjalnymi siatkami. Nad tunelem zostaną odtworzone rowy odwadniające. Prace nie mają wpływu na ruch pociągów i zakończą się w październiku. Na czas najważniejszych robót, od kwietnia do końca sierpnia, na odcinku Wałbrzych Gł. – Głuszyca obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa.
Wartość tegorocznych prac przy tunelu to ok. 8 mln zł. W ubiegłym roku w obiekcie przeprowadzono prace torowe i naprawę części obudowy za 10,8 mln zł.
Tunel na trasie Wałbrzych – Kłodzko, pod górą Mały Wołowiec (720 m n.p.m.) w Górach Wałbrzyskich, to najdłuższy skalny tunel kolejowy w Polsce. Ma 1603 m. Obiekt wydrążony w skale został oddany do użytku w 1912 r. Wykonane prace pozwolą na bezpieczne przejazdy pociągów w kolejnych latach.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Mirosław Siemieniec
rzecznik prasowy
Foto PKP PLK
Komentarze:

Sobota, 2020-09-19 18:35
Utworzenie połączenia kolejowego: od Stronia Śląskiego przez Lądek Zdrój , Kłodzko, Tłumaczów ,Broumov do Jeleniej Góry jest warte realizacji. Marszałek województwa dolnośląskiego powinien niezwłocznie wziąć to pod uwagę.

Sobota, 2020-09-19 17:32
CHICHOT STALINA "DOBRZE" SIĘ MA

Sobota, 2020-09-19 16:36
Hichot Stalina
Zamiast odbudować drugi tor i wiadukt na krótkim odcinku między Kłodzkiem i Wałbrzychem , i wyremontować DRUGI-RÓWNOLEGŁY TUNEL, co kilka lat zamykany jest ten odcinek w celu dokonania bieżących remontów. Rosjanie ZWINĘLI TOR i WIADUKT, a Polacy nie potrafią niewielkiego fragmentu tej trasy odbudować , choć od zakończenia wojny minęło już 75 lat. Stalina "dzieło"- kula u nogi w NIEPODLEGŁEJ JUŻ Polsce "dobrze" się ma. Ciągła IMPROWIZACJA trwa od 1945 roku. Najwyższa pora położyć temu kres !!!

Piątek, 2020-09-18 18:13
ODBUDOWA LINII KOLEJOWEJ na granicy z Czechami między Tłumaczowem i Otovicami UMOŻLIWIŁABY uruchomienie ciekawego połączenia pasażerskiego z KŁODZKA do BROUMOVA i dalej przez MIEROSZÓW w kierunku WAŁBRZYCHA i JELENIEJ GÓRY. Warto o to zabiegać i prowadzić - kontynuować rozmowy z Czechami.
Dodaj komentarz