Więcej przystanków PKP PLK w Jeleniej Górze

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2019-11-22 13:52:45
KARKONOSZE. Wraz z wcześniej przebudowanymi przystankami, Jelenia Góra Sobieszów i Jelenia Góra Cieplice, zwiększy się dostępność do podróży koleją. Inwestycja za blisko 23 mln zł, prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jest współfinansowana z RPO województwa dolnośląskiego.

Kończy się realizacja projektu, obejmującego 4 przystanki w Jeleniej Górze. Z nowych peronów już blisko pół roku korzystają podróżni na stacji Jelenia Góra Sobieszów i przystanku Jelenia Góra Cieplice. Od 15 grudnia zostaną udostępnione dwa nowe przystanki: Jelenia Góra Zabobrze - położony w sąsiedztwie ulic Grunwaldzkiej i Paderewskiego oraz Jelenia Góra Przemysłowa - w rejonie ulic Spółdzielczej i Miarki. Nowe i przebudowane przystanki zdecydowanie poprawiają dostęp do kolei w obszarze aglomeracji jeleniogórskiej.

Nowy przystanek Jelenia Góra Zabobrze będzie posiadał dwa perony jednokrawędziowe. Na Jeleniej Górze Przemysłowej dostęp do pociągu będzie z jednego peronu jednokrawędziowego. Platformy mają długość 150 m. Ich wysokość (76 cm) ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Przygotowano ławki i wiaty oraz czytelne oznakowanie i gabloty informacyjne. Na peronach zamontowano ekonomiczne, energooszczędne oświetlenie ledowe, którego natężenie jest automatycznie regulowane w zależności od światła dziennego.
 

Dojścia do pociągów są przystosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Między peronami przejdziemy w poziomie torów, lecz dla bezpieczeństwa podróżnych są urządzenia rogatkowe i monitoring.

Od 15 XII 2019 na nowych przystankach  zatrzymają się pociągi (KD i PR ). Liczba pociągów w ciągu doby: Jelenia Góra Zabobrze 33 (weekendy 36); z tego 19 (22) do Szklarskiej Poręby; 14 do Lubania Śl.; Jeleniej Góry Przemysłowej 12 (w weekendy 11)

Zakres wykonanych prac objął nie tylko perony. Przebudowane zostały tory w rejonie nowych przystanków, zamontowano 3 nowe rozjazdy i odpowiednio przebudowano sieć trakcyjną. Przygotowano urządzenia sterowania ruchem dla zapewniania sprawnego i bezpiecznego przejazdu pociągów.

Łatwiejszy dostęp do komunikacji kolejowej przyczyni się do większego wykorzystania tego środka transportu – bardziej przyjaznego dla środowiska niż transport drogowy. Jest to szczególnie ważne w atrakcyjnym, turystycznym regionie, gdzie w sezonie letnim i zimowym znacząco wzrasta liczba turystów, udających się w pobliskie Karkonosze i Góry Izerskie. Lepsza dostępność kolei to ograniczenie ruchu drogowego, odciążenie zatłoczonych tras drogowych.

Zadanie pn. „Budowa przystanków kolejowych w ciągu linii kolejowej Wrocław – Jelenia Góra nr 274 i 311 / Kolei Aglomeracyjnej” realizowane jest w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Regionalnego programu operacyjnego województwa dolnośląskiego 2014 – 2020.

Całkowita wartość projektu wynosi  22,87 mln zł, w tym dofinansowanie z UE 15,77 mln zł.

 
Mirosław Siemieniec
rzecznik prasowy PKP PLK

Tagi

Komentarze:
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
  • Studio27
  • Kotlina-dkl
  • 43622177_1952010061557016_8401772792021778432_n
  • Lukasz-dkl24
  • Ziemia-jaszkowa

najnowsze artykuły

Mini_dsc-0238
Niedziela, 2025-09-07
List_mini_20230620-200402
Niedziela, 2025-09-07
List_mini_pt-tauron5
Niedziela, 2025-09-07
List_mini_2u2a8817
Sobota, 2025-09-06
List_mini_img-6669
Sobota, 2025-09-06
List_mini_dkl24pl-2025-09-06-bardo-przylek-dozynki-20
Sobota, 2025-09-06
List_mini_2u2a8583
Sobota, 2025-09-06
List_mini_2u2a8586
Sobota, 2025-09-06
List_mini_gmina-klodzko
Piątek, 2025-09-05
List_mini_dkl24pl-2025-09-05-klodzko-otwarcie-strzelnicy-lok-1
Piątek, 2025-09-05
polecamy