EUROREGION GLACENSIS - Nachod i Kłodzczyzna nadrabiają zaszłości drogowe
Napisano dnia: 2025-03-23 19:32:23

(Inf. wł.). Niedawno pisaliśmy o symbolicznym rozpoczęciu inwestycji od dawna oczekiwanej przez czeski Nachod. Jeśli przebiegnie zgodnie z przyjętym harmonogramem robót, to w roku 2028 cały ruch tranzytowy będzie odbywać się z ominięciem miasta, od jego północno-zachodniej strony.
Jak nam powiedział radny powiatu kłodzkiego Czesław Kręcichwost, który wziął udział w inauguracji przedsięwzięcia, obwodnica Nachodu będzie miała około 6,5 km długości i została tak pomyślana, aby sprostać zwiększającemu się obłożeniu międzynarodowej drogi E-67, od granicy państwa Kudowa-Słone/Nachod w kierunku Jaromierza. Czeski inwestor na podjazdach wykona dodatkowy pas ruchu, co zapewni lepszą drożność trasy. Tym samym szybciej pokona się w tym państwie całą drogę krajową nr 33 prowadzącą m.in. do autostrady nr 11.
- Czesi postawili na Nachod, bo przekonały ich do tego choćby statystyki. Wykazują one stale rosnącą ilość samochodów, w tym ciężarowych, przemierzających to miasto, czemu trzeba podołać. Tym bardziej, że na przykład nie mają w planie doprowadzenia drogi krajowej do przejścia w Dolnej Lipce/Boboszowie, co oznacza, że na ziemi kłodzkiej droga K8, zarazem E-67, w dotychczasowym przebiegu pozostanie wiodącą - zauważa Cz. Kręcichwost.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu m.in. z potrzeby sprostania temu samemu wyzwaniu, czyli wzrostowi obciążeń kołowych, rozpoczyna rozbudowę K8 pomiędzy Kłodzkiem a Szczytną oraz Dusznikami-Zdrojem a Kudową-Zdrojem. Przewidziano wykonanie dodatkowych pasów ruchu na podjazdach, przebudowę skrzyżowań oraz obiektów mostowych, także inne roboty...
- To będzie takie wyjście naprzeciw drodze ekspresowej S-8 z Wrocławia do Kłodzka. To drugie miasto pozostanie ważnym węzłem komunikacyjnym, gdzie zmotoryzowani rozjadą się - mam nadzieję, że też lepszymi jakościowo drogami - w kierunku Międzylesia, Stronia Śląskiego, Nysy czy Nowej Rudy - podkreśla przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Rady Powiatu Kłodzkiego Cz. Kręcichwost: - Musimy wierzyć, że tak w końcu się stanie.
Jak nam powiedział radny powiatu kłodzkiego Czesław Kręcichwost, który wziął udział w inauguracji przedsięwzięcia, obwodnica Nachodu będzie miała około 6,5 km długości i została tak pomyślana, aby sprostać zwiększającemu się obłożeniu międzynarodowej drogi E-67, od granicy państwa Kudowa-Słone/Nachod w kierunku Jaromierza. Czeski inwestor na podjazdach wykona dodatkowy pas ruchu, co zapewni lepszą drożność trasy. Tym samym szybciej pokona się w tym państwie całą drogę krajową nr 33 prowadzącą m.in. do autostrady nr 11.
- Czesi postawili na Nachod, bo przekonały ich do tego choćby statystyki. Wykazują one stale rosnącą ilość samochodów, w tym ciężarowych, przemierzających to miasto, czemu trzeba podołać. Tym bardziej, że na przykład nie mają w planie doprowadzenia drogi krajowej do przejścia w Dolnej Lipce/Boboszowie, co oznacza, że na ziemi kłodzkiej droga K8, zarazem E-67, w dotychczasowym przebiegu pozostanie wiodącą - zauważa Cz. Kręcichwost.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu m.in. z potrzeby sprostania temu samemu wyzwaniu, czyli wzrostowi obciążeń kołowych, rozpoczyna rozbudowę K8 pomiędzy Kłodzkiem a Szczytną oraz Dusznikami-Zdrojem a Kudową-Zdrojem. Przewidziano wykonanie dodatkowych pasów ruchu na podjazdach, przebudowę skrzyżowań oraz obiektów mostowych, także inne roboty...
- To będzie takie wyjście naprzeciw drodze ekspresowej S-8 z Wrocławia do Kłodzka. To drugie miasto pozostanie ważnym węzłem komunikacyjnym, gdzie zmotoryzowani rozjadą się - mam nadzieję, że też lepszymi jakościowo drogami - w kierunku Międzylesia, Stronia Śląskiego, Nysy czy Nowej Rudy - podkreśla przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Rady Powiatu Kłodzkiego Cz. Kręcichwost: - Musimy wierzyć, że tak w końcu się stanie.
(bwb)
Komentarze:

Środa, 2025-03-26 17:04
c.d
Na dodatek OLO twój wpis potwierdza że mało jeździsz drogami europejskimi. Gdybyś miał większe pojęcie to byś wiedział , że kierowcy zarówno samochodów osobowych i ciężarowych nie kierują się wyłącznie numerem drogi umieszczonym przy drodze, ani czy droga posiada literkę "E". O wyborze drogi decyduje jej kierunek , długość trasy i komfort jazdy po drodze którą się poruszamy.

Środa, 2025-03-26 14:24
OLO zaklina rzeczywistość i nie potrafi patrzeć perspektywicznie. Nadajesz się tylko do trwania w tym co zastałeś i znasz , a nie do rozwoju sieci dróg które są motorem rozwoju każdego regionu. Idąc twoim tokiem rozumowania S3 do Lubawki też nie powinna zostać wybudowana i pozostać taką jaką była , czyli taką jaka jest teraz DK33 do Boboszowa. Dobrze że tacy OLE nie mieli wpływu na jej budowę i jest S3 na ukończeniu i z drogi o znikomym znaczeniu staje się jedną z najważniejszych w Polsce.

Środa, 2025-03-26 14:00
Do Darek i Druid
Super, że tak piszecie i uważacie to LOGICZNE ! Ja tez tak uważam, że S8 z Kłodzka do Nachodu MUSI BYĆ jako S-ka. Natomiast ANO "upojnie" wciska, że S8 ma być na pasku drogi 33 żeby ją z Wiedniem połączyć. Paranoiczne myślenie ma swoje podstawy. Mimo że wielu ludzi z tego regionu wie, że 90% ruchu nadal bedzie droga E67 do Pragi i NIC NIE ZMIENI tej trasy. Żadna droga S3 na wałbrzych nie odciążą zakorkowanej drogi z Kłodzka do Nachodu czyli E-67. To była, jest i będzie S8 czyli ( E-67 droga międzynarodowa) Zmiana na Boboszów to sprawa Europejska dróg w Europie natomiast ANO chce ją zmienić jak drogę podwórkową ! Bo on tak chce !

Wtorek, 2025-03-25 15:59
Przy tym naszym tempie, to wielu z nas już tych modernizacji nie dożyje panie Kręcichwost. PS. Co tam z obwodnicą Szalejowa, panie Tur?

Wtorek, 2025-03-25 09:14
Do Leszka Kumora
Dobrze by było zrobić w tej okolicy tunel , ale jest to mało prawdopodobne bo do niedawno GDDKiA nie chciała budować tunelu na S-8 między Bardem a Kłodzkiem bo szukali "oszczędności" przez co o kilka lat budowa tego odcinka niepotrzebnie się odwlekła ale dzięki niezbitym argumentom wycofali się z tego i w końcu TUNEL tam powstanie. Przedłużenie w przyszłości S-8 w kierunku Brna , Wiednia , nie będzie wymagało budowy tunelu bo na tym kierunku są stosunkowo łatwe tereny do poprowadzenia S-8. Już przed II wojną światową Niemcy zaplanowali budowę AUTOSTRADY od Wrocławia do Wiednia i nawet krótki odcinek przy granicy z Czechami wybudowali ale wojna wstrzymała inwestycje bo zajęli się zbrojeniami by prowadzić wojnę.

Poniedziałek, 2025-03-24 16:06
Propozycja
Na dzień dzisiejszy przy udrażnianiu przejazdu na K8, na odcinku Duszniki- przełęcz Polskie Wrota - Lewin Kłodzki, drogę poprowadzić tunelem. Pamiętajmy, że zimą na podjeździe na przełęcz powstają często korki, zwłaszcza gdy Jakuszyce - Harrachow jest zamykane.

Poniedziałek, 2025-03-24 15:54
oto fakty
NIC nie robić !!!!! Cały ruch pójdzie przez wałbrzych - S3 albo przez Międzylesie jako S8 wg Trojana - ANO Niepotrzebne zamieszanie i wydawanie pieniędzy ! Zrobić E67 z Kłodzka do Nachodu jako droge 3 kolejności odśnieżania i jako drogę powiatową - lokalną !!! Cały ruch na Międzylesie od zaraz !

Poniedziałek, 2025-03-24 14:06
a kiedy rozpocznie się przebudowa Ósemki w stronę Kudowy?
Wiadomo coś?
Wiadomo coś?

Poniedziałek, 2025-03-24 12:54
Do niedawna droga krajowa w kierunku przejścia w Lubawce też była donikąd , pojazdów przekraczających to przejście graniczne było tyle co do Boboszowa. Dzięki budowie S-3 do przejścia w Lubawce zdopingowani zostali Czesi by wyłączyć się w budowę na tym kierunku. I niedługo droga do "nikąd" , jako S3 stanie się główną na kierunku do Pragi. Tak samo będzie , wprawdzie odległe to czasy że budowa S-8 od Kłodzka przez Boboszow , Brno stanie się ważną droga na południe Europy po Wiedeń , Bratysławe , Budapeszt i dalej nad Morze Śródziemne i Adriatyk.

Poniedziałek, 2025-03-24 12:54
S8 do Boboszowa?
Samo skręcanie S8 na południe zrobi bałagan numeracyjny, bo drogi z numerami parzystymi mają przebieg równoleżnikowy.
I nie, nie zmieni się, bo ruch na południe będzie szedł przez Nachod. Nie jest potrzebna kolejna droga niszcząca i tnąca korytarze ekologiczne.
I nie, nie zmieni się, bo ruch na południe będzie szedł przez Nachod. Nie jest potrzebna kolejna droga niszcząca i tnąca korytarze ekologiczne.
Dodaj komentarz