Szybsze podróże z Wrocławia do Kłodzka i Czech

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2024-07-10 12:52:07
KRAJ, DOLNY ŚLĄSK (inf. zewn.). Podróż pociągiem z Wrocławia do Międzylesia poniżej 100 minut? To możliwe! Podpisaliśmy umowy za ponad 117 mln zł na remont linii. Inwestycja realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Z efektów prac podróżni jadący ze stolicy Dolnego Śląska w kierunku Kłodzka, Międzylesia i Czech skorzystają już w grudniu tego roku.


Realizacja zadania "Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie - rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącym”, za 117 mln z budżetu państwa, pozwoli na skrócenie czasu podróży (o ok. 15 minut), wzrost bezpieczeństwa i zwiększenie liczby połączeń na ważnej trasie w regionie.

W grudniu br. najszybszy pociąg dalekobieżny InterCity z Wrocławia do granicy polsko-czeskiej pojedzie w mniej niż 100 minut. To będzie najkrótsza w historii podróż tą linią. Skróci się również czas przejazdu pociągów regionalnych.

Remont torów między Strzelinem a Międzylesiem pozwoli na podniesienie prędkości - nawet do 120 km/h na wybranych odcinkach. Przewidziane są roboty w zakresie kolejowym na 17 wiaduktach w Białym Kościele, Ziębicach, Raczycach, Kłodzku i Długopolu Górnym. Prace obejmą też 5 mostów m.in. w Nieszkowie i Białym Kościele. Poprawione będą również warunki przejazdu przez tunel w Długopolu-Zdroju.

Już szykujemy się na wygodniejsze podróże na linii Wrocław – Międzylesie

Dzięki podpisanej 11 czerwca br. umowie, na trasie Wrocław- Międzylesie, od Smardzowa Wrocławskiego do Strzelina remontowany jest jeden z dwóch torów. Wymiana podkładów drewnianych na betonowe służy przygotowaniu do jazdy z prędkością do 120 km/h. Poprawiony będzie także stan 3 mostów: w Żórawinie, Jeleninie i Szczawinie oraz wiaduktu w Ludowie Śląskim.

Na stacji Kamieniec Ząbkowicki remontowany jest wiadukt nad ul. Kolejową. Prace obejmą również betonowe konstrukcje oraz kamienne ściany obiektu.

Na zadania na odcinku Smardzów Wrocławski – Strzelin oraz w Kamieńcu Ząbkowickim przeznaczyliśmy ponad 27 mln zł ze środków własnych i zrealizujemy je do końca listopada br.

Bezpieczniej na 64 przejazdach kolejowo-drogowych

Dzięki wymianie i montażowi nowych urządzeń sterowania ruchem, utrzymujemy na linii wymagany poziom bezpieczeństwa. Podpisane umowy zwiększają poziom bezpieczeństwa na 64 skrzyżowaniach torów i drogi.

Na 20 skrzyżowaniach zostaną wymienione urządzenia przejazdowe. Na 56 poprawiona będzie nawierzchnia drogowa. Remont obejmie przejazdy w Ziębicach, Żórawinie, Boreczku, Węgrach, Warkoczu, Strzelinie, Białym Kościele, Henrykowie, Ziębicach, Służejowie, Starczowie, Kamieńcu Ząbkowickim i Przyłęku. Prace na przejazdach realizowane są ze środków KPO, budżetu państwa i budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Więcej pociągów między Bardem a Kłodzkiem

W grudniu 2023 r. podpisaliśmy umowę na budowę posterunku odstępowego między Bardem a Kłodzkiem. Prace planujemy rozpocząć z końcem lipca br. Jego zadaniem będzie zwiększenie przepustowości linii; pomiędzy Bardem a Kłodzkiem będzie mogło kursować więcej pociągów. Pozwoli to na przygotowanie atrakcyjniejszej oferty rozkładu jazdy.

Inwestycja pn.: Zwiększenie przepustowości odc. Bardo-Przyłęk - Kłodzko Miasto na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny - Międzylesie - budowa posterunku odstępowego w ramach projektu „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych - etap I” za ponad 10 mln zł ze środków KPO, zostanie zrealizowana do połowy 2025 r.

Na trasie Wrocław - Międzylesie kursuje na dobę około 50 pociągów pasażerskich. Linia jest wykorzystywana także do przewozu ładunków. Malownicza i zróżnicowana trasa przebiega w terenie nizinnym, podgórskim i górskim i prowadzi przez mosty, wiadukty i tunele.
Marta Pabiańska
zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Tagi

Komentarze:
Aparatano*.30.14.43.mobile.internet.t-mobile.pl
Środa, 2024-07-10 13:13
Od zakończenia drugiej wojny światowej minęło już 79 lat i dalej na odcinku między Strzelinem i Kamieńcem Ząbkowickim jest tylko jeden tor bo Stalin kazał rozebrać i wysłać do ZSRR. Mamy już XXI wiek , zamiast go odbudować-położyć w tym miejscu drugi tak jak było i być powinno cały czas jest prowizorka , co remont to wstrzymywany jest ruch pociągów.
Dodaj komentarz
  • Studio27
  • Kotlina-dkl
  • 43622177_1952010061557016_8401772792021778432_n
  • Lukasz-dkl24
  • Ziemia-jaszkowa

najnowsze artykuły

Mini_pt-sanitarne1
Niedziela, 2024-07-21
List_mini_pt-kret-kop
Niedziela, 2024-07-21
List_mini_2u2a7518
Niedziela, 2024-07-21
List_mini_2u2a8143
Niedziela, 2024-07-21
List_mini_pt-mrmm
Niedziela, 2024-07-21
List_mini_pt-energia19
Niedziela, 2024-07-21
List_mini_zdjecie-whatsapp-2024-07-20-o-21.21.35-3eb30522
Sobota, 2024-07-20
List_mini_2024-07-20-polanica-zdroj-pejzaze-qulinarne-13
Sobota, 2024-07-20
List_mini_2u2a7712
Sobota, 2024-07-20
List_mini_2u2a7046
Sobota, 2024-07-20
polecamy