Ważą się losy złotostockiej obwodnicy i jej przebiegu
Napisano dnia: 2024-04-10 12:04:52

ZŁOTY STOK (inf. wł.). O tym, że ma powstać obwodnica drogowa pogórniczego miasteczka już jest wiadomo. Jednak niewiadome pozostaje to, w którym miejscu i do kiedy zetknie się ona z przyszłą drogą szybkiego ruchu S8. Inne wskazywano w przypadku poprowadzenia jej odcinka wzdłuż Gór Bardzkich, m.in. przez gminę złotostocką, a inne bierze się pod uwagę przy zapowiadanym odcinku tunelowym pod tymi górami, pomiędzy Kłodzkiem i Bardem.
Jeszcze w styczniu br. firma przygotowująca dokumentację dotyczącą budowy obwodnicy Złotego Stoku przedstawiła warianty jej przebiegu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu wówczas rekomendowała dwa z nich. Pierwszy traktuje o tym, że obwodnica omija tylko i wyłącznie miasteczko i wpina się do S8 na wysokości miejscowości Laski. Drugie rozwiązanie, akceptowane przez samorząd lokalny i mieszkańców, mówi o przebiegu obwodnicy pomiędzy Mąkolnem, Laskami i Ożarami oraz jej wpięciem do S8 pomiędzy Laskówką i Laskami.
- Wiadomo, że o wyborze wariantu decydują finanse. Łatwiej i taniej jest wykonać odcinek krótszy, niż ten, który ma kosztować ponad 1 miliard złotych - zauważa burmistrzyni Grażyna Orczyk. - My nie zgadzamy się na ten krótszy, bo on nie rozwiązuje problemu Mąkolna i Lasek, gdzie dochodzi do największej liczby wypadków drogowych, gdzie najczęściej ciężkie pojazdy nie są w stanie podjechać pod górę.
Złotostockie oczekiwania są takie, że zapowiadana obwodnica w ciągu drogi krajowej nr 46 nie zostanie wykreślona z rządowego programu budowy 100 takich łączników w kraju do roku 2030. Bez niej trudno będzie poprawić bezpieczeństwo komunikacyjne i odciążyć obszary zurbanizowane od nadmiernego ruchu kołowego w obrębie gminy i miasteczka. W sierpniu br. mają być znane rozstrzygnięcia odnośnie tej obwodnicy.
Jeszcze w styczniu br. firma przygotowująca dokumentację dotyczącą budowy obwodnicy Złotego Stoku przedstawiła warianty jej przebiegu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu wówczas rekomendowała dwa z nich. Pierwszy traktuje o tym, że obwodnica omija tylko i wyłącznie miasteczko i wpina się do S8 na wysokości miejscowości Laski. Drugie rozwiązanie, akceptowane przez samorząd lokalny i mieszkańców, mówi o przebiegu obwodnicy pomiędzy Mąkolnem, Laskami i Ożarami oraz jej wpięciem do S8 pomiędzy Laskówką i Laskami.
- Wiadomo, że o wyborze wariantu decydują finanse. Łatwiej i taniej jest wykonać odcinek krótszy, niż ten, który ma kosztować ponad 1 miliard złotych - zauważa burmistrzyni Grażyna Orczyk. - My nie zgadzamy się na ten krótszy, bo on nie rozwiązuje problemu Mąkolna i Lasek, gdzie dochodzi do największej liczby wypadków drogowych, gdzie najczęściej ciężkie pojazdy nie są w stanie podjechać pod górę.
Złotostockie oczekiwania są takie, że zapowiadana obwodnica w ciągu drogi krajowej nr 46 nie zostanie wykreślona z rządowego programu budowy 100 takich łączników w kraju do roku 2030. Bez niej trudno będzie poprawić bezpieczeństwo komunikacyjne i odciążyć obszary zurbanizowane od nadmiernego ruchu kołowego w obrębie gminy i miasteczka. W sierpniu br. mają być znane rozstrzygnięcia odnośnie tej obwodnicy.
(bwb)
Komentarze:

Czwartek, 2024-05-09 10:41
do Realista
Twój komentarz "realisto" kupy się nie trzyma. Przeczytaj wcześniejszy swój wpis , może zrozumiesz w czym rzecz z budową drogi S-8 przez TUNEL. Jak widać jazda piaskarką nie pomogła ci w logicznym myśleniu bo bicie piany to twoja specjalność.

Środa, 2024-05-08 18:33
Do ano
Tak mówi ktoś kto nie zna realiów a autem jeździ w godzinach szczytu czyli 5km/h. A piaskarką też jeździłem kiedy ty smacznie spałeś.Masz dużo do powiedzenia tylko bez sensu i o niczym.

Środa, 2024-04-17 11:32
Twoje "realisto" komentarze przypominają słabego kierowcę który na śliskiej drodze dodaje coraz więcej gazu i stoi w miejscu , i nie ma szans by dalej ruszyć bo brak umiejętności jeszcze bardziej ją wyślizgał. Zdarł tylko opony i czeka na piaskarkę.

Środa, 2024-04-17 09:30
Wspomnicie moje słowa zwłaszcza ano -żadnej obwodnicy nie będzie a S8 jak dotrze do Barda to dopiero będzie Bardecki cud.W 2018 roku koszt budowy samego tunelu to 700 milinów zł więcej niż obwodnica ,później był covid,inflacja,wojna w UK znowu inflacja a oszuści płaszczący się przed PO,Tuskiem i Wielichowską mówią że 400 mln zł będzie kosztował tunel z dojazdem. Ale są zero inteligentni co wam wierzą w te kłamstwa.

Środa, 2024-04-10 16:27
Przyszła obwodnica Złotego Stoku powinna być podporządkowana S-8 przez TUNEL a nie odwrotnie. Tak by obie drogi przebiegały przez wspólny tunel.
Dodaj komentarz