DOLNY ŚLĄSK - Coraz bliżej do szybszej podróży z Wrocławia do Międzylesia
Napisano dnia: 2024-10-28 15:50:12
(Inf. zewn.). Na trasie Wrocław - Międzylesie (linia nr 276) już zakończono prace między Smardzowem Wrocławskim i Żórawiną. Pociągi jadą tam z prędkością do 120 km/h.
Specjalistyczny sprzęt przygotowuje tor na odcinku Ziębice - Starczów
W grudniu z Wrocławia do Międzylesia, m.in. dzięki tym pracom, pojedziemy w rekordowo krótkim czasie – poniżej 100 minut. Wartość działań to ponad 150 mln zł, z czego 132 mln to środki budżetowe.
Z Wrocławia do Międzylesia, na odcinku Smardzów Wrocławski – Żórawina, pociągi przyspieszyły już do 120 km/h. Najintensywniejsze prace prowadzone są obecnie między Strzelinem i Kamieńcem Ząbkowickim. Na szlakach widać pracujących z fachowym sprzętem robotników i przygotowane nowe materiały.
Kolejowy kombajn i maszyny dwudrogowe
Wykorzystujemy specjalistyczne maszyny do prac na kolejnych odcinkach. Między Ziębicami i Starczowem pracuje PUN, czyli trzystumetrowa maszyna, która podnosi tor i wymienia podkłady. Przez kilka dni PUN wymieni 5000 podkładów. W październiku, między Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem Przyłękiem, „zatrudnimy” kolejowy kombajn - AHM 800R. Maszyna wykona całkowite wzmocnienie podtorza w zaplanowanym wcześniej miejscu.
Zmechanizowane prace skracają czas zmian wprowadzonych z wyprzedzeniem do rozkładu jazdy i zapewniają wymaganą jakość robót. Poza dużymi maszynami – AHM i PUN - przy robotach są wykorzystywane dwudrogowe koparki oraz maszyny do układania i przesuwania szyn.
Roboty torowe uwzględniają wykonanie odwodnienia. To istotne prace, które zapewniają odpowiedni stan torów i przejazd pociągów w rozkładowym czasie.
Tunel, wiadukty i mosty
Poza pracami torowymi, na trasie do Międzylesia, poprawiamy stan obiektów inżynieryjnych. Tunele, mosty i wiadukty są ważnymi ogniwami kolejowej drogi. Wykonano już prace na moście w Żórawinie. Robotnicy pracują teraz na moście w Kamieńcu Ząbkowickim i przy dwóch wiaduktach w Służejowie. Remonty obejmą również wiadukty między stacjami Bardo – Kłodzko Główne oraz Kłodzko Nowe – Bystrzyca. Jeszcze we wrześniu rozpoczną się prace w ponadtrzystumetrowym tunelu w Długopolu-Zdroju.
Zwiększamy możliwości linii
Rozpoczęły się prace nad przystankiem odstępowym – posterunkiem ruchu, który podzieli szlak Bardo-Przyłęk – Kłodzko Miasto na mniejsze fragmenty (tzw. odstępy), co zwiększy przepustowość linii, przy zachowaniu odpowiedniej odległości między pociągami. Dzięki temu między stacjami będzie mogło kursować więcej pociągów. Pozwoli to na przygotowanie atrakcyjniejszej oferty rozkładu jazdy.
Inwestycja pn.: „Zwiększenie przepustowości odc. Bardo-Przyłęk - Kłodzko Miasto na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny - Międzylesie - budowa posterunku odstępowego” w ramach projektu „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych - etap I” za ponad 10 mln zł, ze środków KPO, zostanie zrealizowana do połowy 2025 r.
Bezpieczniej na ponad 60 skrzyżowaniach kolejowo-drogowych
Wymiana i montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym podnosi poziom bezpieczeństwa na linii. Na 20 skrzyżowaniach wymieniamy urządzenia przejazdowe. Na 56 poprawiamy nawierzchnię drogową. Na przejazdach w: Mędłowie, Żórawinie, Żernikach, Bogunowie, Węgrach i Strzelinie zabudowano już nowe płyty. Na dniach zakończą się prace na kolejnych skrzyżowaniach torów i drogi między Żórawiną a Strzelinem. Prace na przejazdach realizowane są ze środków KPO, budżetu państwa i budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Skoordynowane prace trzech zakładów linii kolejowych
Na prawie 140-kilometrowym odcinku linii kolejowej Wrocław – Międzylesie prace wykonują zespoły trzech zakładów: wrocławskiego, opolskiego i wałbrzyskiego. Ze względu na szeroki zakres robót, wprowadzono zastępczą komunikację autobusową na odcinkach Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki oraz Kłodzko Miasto– Międzylesie. Odpowiednia integracja prac zapewni lepszą ofertę podróży w krótszym czasie. Najszybsze pociągi już w grudniu przejadą ten dystans w około 100 minut.
Marta Pabiańska
zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Komentarze:
#*.v4.fetch.tunnel.googlezip.net
Wtorek, 2024-10-29 19:33
"zdezorientowany" to jeden z tych którzy wtopili. Kpili i ośmieszali tych którzy popierali wariant S8 przez tunel a teraz to oni będą musieli skryć się do mysiej dziury.
ano*.146.16.25.mobile.internet.t-mobile.pl
Wtorek, 2024-10-29 17:44
c.d
Po 3 latach POZOROWANYCH działań POPRZEDNIEJ ekipy, nowa Dyrekcja GDDKiA we Wrocławiu skupiła się na wariancie drogi S-8 przez TUNEL. Niestety STRACONEGO czasu nie da się nadrobić. 3 lata w PLECY ma ZIEMIA KŁODZKA przez nieodpowiedzialne poczynania urzędników z Wrocławskiej GDDKiA.
ano*.146.16.25.mobile.internet.t-mobile.pl
Wtorek, 2024-10-29 17:14
Z innej beczki
Ciekawe co teraz mają do "powiedzenia" KRYTYKANCI ośmieszający tych , którzy wspierali budowę drogi S-8 między Bardem i Kłodzkiem w wariancie W-4 przez TUNEL i który to wariant już dawno wskazany został przez GDDKiA za właściwy pod każdym względem. Niestety po jakim czasie GDDKiA się odmieniło i zaczęła szukać oszczędności forsując wariant o około 10 km. dłuższy byle był jak najtańszy. Nie kierowała się już wyzwaniami i oczekiwaniami na miarę XXI wieku tylko kosztami budowy. Przez nieodpowiedzialne podejście BYŁEJ Pani DYREKTOR oddziału GDDKiA we Wrocławiu stracone zostały aż 3 LATA na doprowadzenie do finału budowy odcinka S-8 między Bardem i Kłodzkiem !!!
Dodaj komentarz