DOLNY ŚLĄSK - Nadal bez drugiego toru na ważnym odcinku kolejowym
Napisano dnia: 2024-10-01 18:27:14
(Inf. wł.). Polskie Koleje Państwowe - Polskie Linie Kolejowe prowadzą od jakiegoś czasu modernizację linii kolejowej z Wrocławia do Międzylesia. Czynią to m.in. w związku z zapowiedzią wykorzystywania tego szlaku dla potrzeb międzynarodowego połączenia z Pragi do Gdyni i z powrotem. Pociągi czeskiego przewoźnika mają rozwijać taką prędkość, by pokonać cały dystans w ciągu blisko 9 godzin. Pierwszy odjazd Baltic Expressu nastąpi w grudniu br.
Zapytaliśmy Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe, czy w ramach realizowanych robót przewidziano położenie drugiego toru pomiędzy Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim. Zdemontowano go po drugiej wojnie światowej i dotąd nie było okazji zainwestowania w jego odtworzenie. To wydaje się być nieodzownym wydatkiem, by zapewnić drożność wspomnianej linii np. w przypadku jakiejś awarii.
Jak poinformowała DKL24.PL Marta Pabiańska z ZP PKP PLK - w zakresie zadania przewidziany jest remont obecnej infrastruktury. Dzięki prowadzonym pracom, najszybsze pociągi pojadą z Wrocławia do Międzylesia w czasie poniżej 100 minut. Dostrzegamy potrzebę rozbudowy linii kolejowej Wrocław – Międzylesie (nr 276). Projekt „Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie” znajduje się na liście planowanych inwestycji. Na ten moment nie ma jednak zapewnionego finansowania.
Zapytaliśmy Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe, czy w ramach realizowanych robót przewidziano położenie drugiego toru pomiędzy Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim. Zdemontowano go po drugiej wojnie światowej i dotąd nie było okazji zainwestowania w jego odtworzenie. To wydaje się być nieodzownym wydatkiem, by zapewnić drożność wspomnianej linii np. w przypadku jakiejś awarii.
Jak poinformowała DKL24.PL Marta Pabiańska z ZP PKP PLK - w zakresie zadania przewidziany jest remont obecnej infrastruktury. Dzięki prowadzonym pracom, najszybsze pociągi pojadą z Wrocławia do Międzylesia w czasie poniżej 100 minut. Dostrzegamy potrzebę rozbudowy linii kolejowej Wrocław – Międzylesie (nr 276). Projekt „Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie” znajduje się na liście planowanych inwestycji. Na ten moment nie ma jednak zapewnionego finansowania.
(bwb)
Komentarze:
Hubert*.146.252.31.mobile.internet.t-mobile.pl
Czwartek, 2024-10-03 20:47
Po co?
Leonardo jak to po co? równie dobrze można by zadać pytanie "po co nam czteropasmówka tudzież ekspresówka do Wrocławia skoro dalej na Kudowę będzie jednopasmowa?"
ano*.146.239.232.mobile.internet.t-mobile.pl
Środa, 2024-10-02 12:53
Mylisz się "Leonardo"
Między Wrocławiem i Kłodzkiem były dwa tory do czasu kiedy Armia Czerwona go nie rozebrała i wywiozła do ZSRR. Teraz na Ukrainie Putin podobnie postepuje. Jeżeli chodzi o odcinek między Kłodzkiem i Międzylesiem , tam był jeden tor bo było mniejsze natężenie pociągów w kierunku Czech i Austrii.
Leonardo*.109.166.253
Wtorek, 2024-10-01 21:23
ŚMIECH NA SALI
Po co tam robić drugi tor jak bedzie 1 tor w Krosnowicach i Gorzanowie i Bystrzycy KŁ. aż do Międzylesia !
ano*.146.239.232.mobile.internet.t-mobile.pl
Wtorek, 2024-10-01 18:39
Chichot historii !!!
Józef Stalin ze śmiechu w grobie się przewraca. SOWIECI rozebrali tor i wywieźli do ZSRR , a Polacy w XXI wieku nie potrafią go odbudować !!! - WSTYD
Dodaj komentarz