DOLNY ŚLĄSK - Nadal bez drugiego toru na ważnym odcinku kolejowym

(Inf. wł.). Polskie Koleje Państwowe - Polskie Linie Kolejowe prowadzą od jakiegoś czasu modernizację linii kolejowej z Wrocławia do Międzylesia. Czynią to m.in. w związku z zapowiedzią wykorzystywania tego szlaku dla potrzeb międzynarodowego połączenia z Pragi do Gdyni i z powrotem. Pociągi czeskiego przewoźnika mają rozwijać taką prędkość, by pokonać cały dystans w ciągu blisko 9 godzin. Pierwszy odjazd Baltic Expressu nastąpi w grudniu br.

Zapytaliśmy Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe, czy w ramach realizowanych robót przewidziano położenie drugiego toru pomiędzy Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim. Zdemontowano go po drugiej wojnie światowej i dotąd nie było okazji zainwestowania w jego odtworzenie. To wydaje się być nieodzownym wydatkiem, by zapewnić drożność wspomnianej linii np. w przypadku jakiejś awarii.

Jak poinformowała DKL24.PL Marta Pabiańska z ZP PKP PLK - w zakresie zadania przewidziany jest remont obecnej infrastruktury. Dzięki prowadzonym pracom, najszybsze pociągi pojadą z Wrocławia do Międzylesia w czasie poniżej 100 minut. Dostrzegamy potrzebę rozbudowy linii kolejowej Wrocław – Międzylesie (nr 276). Projekt „Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie” znajduje się na liście planowanych inwestycji. Na ten moment nie ma jednak zapewnionego finansowania.
(bwb)