Inwestycja S8 - "Reytanowcy" w obronie swoich wsi

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2020-07-03 23:29:36
WOJCIECHOWICE (gm. Kłodzko). Mieszkańcy już nie trzech, a pięciu miejscowości, przez które może przebiegać odcinek przyszłej drogi S8 z Kłodzka do Ząbkowic Śląskich, nie zgadzają się na jej wybudowanie w proponowanym korytarzu określonym roboczo jako A2. Ma on przebiegać wzdłuż Gór Bardzkich na obszarze gmin Kłodzko i Złoty Stok. Ponownie przekonywali do racjonalności innego wariantu, A4, wytyczonego przez gminę Bardo, ale wymagającego wydrążenia tuneli. Do swoich racji przekonywali dzisiaj Lidię Markowską, dyrektor wrocławskiego Oddziału Genralnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w obecności senatora Aleksandra Szweda i posłów Moniki Wielichowskiej oraz Marcina Gwoździa, wójta Zbigniew Tura i burmistrza Kłodzka Michała Piszki.









Żadnymi merytorycznymi deklaracjami ze strony polityków oraz reprezentantów GDDKiA nie zaowocowało spotkanie informacyjne zorganizowane w "Domu Krawca" w Wojciechowicach 3 bm. Stało się okazją do przybliżenia zebranym uczestnikom, m.in. z Wojciechowic, Boguszyna, Jaszkówki, Lasek i Złotego Stoku, procedur towarzyszących wytyczaniu korytarza przyszłej drogi ekspresowej, którą najprawdopodobnie poprowadzi się przez wymienione miejscowości. Wzbudza to sprzeciw społeczny. Ludzie są zaniepokojeni tym, że utracą swoje domy, grunty rolne, miejsca pracy, tereny wypoczynku i rekreacji. Nie są przekonani do tego, o czym przez kilkadziesiąt minut mówiła im dyrektor L. Markowska, podpierająca się opracowaniami wskazującymi na zasadność optowania za wariantem A2.
 







Uczestnicy spotkania nie mogli zrozumieć niektórych przekazów. Choćby tego, że z czterech kryteriów branych pod uwagę przy ocenie zasadności korytarzy A2 i A4 na rzecz tego drugiego przemawiają aż trzy, tymczasem w tzw. przedbiegach przyszły inwestor chyli się za pierwszym, który rzekomo ma być tańszy w wybudowaniu. Początkowo różnicę określano na około 700 mln zł, dzisiaj w wypowiedzi dyrektor GDDKIA stopniała ona do 350 - 400 mln zł w zależności od możliwych do wprowadzenia oszczędności np. w sposobie wykonania niektórych obiektów inżynieryjnych.
 







Parlamentarzyści ze strony Prawa i Sprawiedliwości A. Szwed i M. Gwóźdź uspokajali rozemocjonowanych dyskutantów, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły, a piątkowe zebranie jest efektem ich deklaracji złożonej 16 czerwca br. na podobnym spotkaniu, że zaproszą dyrektor wrocławskiego Oddziału GDDKiA, aby mieli sposobność wypowiedzenia się w ważnej dla nich kwestii.
 

Rzeczywiście wyrazili swoje zdania, ale tym najbardziej dobitnym jest to zawarte w wypowiedzi Przemysława Czerniawskiego - przewodniczącego grupy przeciwników odcinka A2: - W wariancie A2 ta droga oznacza śmierć dla tego regionu i dlatego na to nie pozwolimy. I choćbyśmy mieli poświęcić na to: czas, pieniądze, nerwy i niespanie po nocach, jesteśmy zdeterminowani nie odpuścić tego tematu... Wcześniej P. Czerniawski zapowiedział, że mieszkańcy przeciwni przebiegowi S8 przez tych 5 miejscowości, wzorem posła z XVIII stulecia Tadeusza Reytana, będą niepokornymi i konsekwentnymi w osiągnięciu wyznaczonego sobie celu.
(bwb) 

Tagi

Komentarze:
Aparatano*.146.97.102.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Poniedziałek, 2020-07-13 21:43
TUNEL
Portal CONADROGACH.PL informuje ,że na południe od Rzeszowa w ciągu drogi S-19 powstanie tunel. Jeżeli na RZESZOWSZCZYŻNIE może powstać tunel , tym bardziej na KŁODZCZYŻNIE tunel powstać powinien. Mamy XXI wiek i nie chcemy ,aby nas potraktowano projektem którego koncepcja powstała jeszcze za PRL-u.
Aparatano*.30.21.231.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Czwartek, 2020-07-09 16:33
obserwatorze
NIE WCISKAJ KITU
AparatObserwator*.dynamic.gprs.plus.pl
Czwartek, 2020-07-09 16:15
Do pseudofachowca "ano" i innych
Przedstawiono argumenty, które dla wielu były niezrozumiałe. Co nie znaczy, że nie były merytoryczne. Ale tzw. rejtanowcy dalej twierdzą, że nie pozwolą, że po ich trupie itp. Smutne choć typowe polskie piekiełko.
Aparatano*.146.43.133.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Poniedziałek, 2020-07-06 17:32
"wspierający" - Tadeuszu występujący pod wieloma nickami.
Zdecyduj się na jednego nicka, nie pozoruj że piszą to inne osoby. Jak widać "wspierasz" sam siebie. Nie z nami te numery.
AparatTadeusz*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Poniedziałek, 2020-07-06 16:56
ARGUMENTACJA
Dowody o słuszności inwestycji A2 zaprezentowane przez - GDDKiA, to fakty, dane statystyczne, wypowiedzi ekspertów, przykłady o trafności inwestycji. Warto zauważyć, że argumentacja mieszkańców to tekst przeciwników budowy A 2, który można dopasować do każdej gminy w Polsce przy inwestycji drogowej. Tego typu argumentacja pozbawia wiarygodności mieszkańców, którzy nie są w stanie zmierzyć się z odmienną argumentacją i stanowiskiem inwestora GDDKiA.
AparatWspierający*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Poniedziałek, 2020-07-06 16:54
Argumentacja - dialog
Dobry komentarz Pani dyrektor L. Markowskiej, wykazał się przekonującą argumentacją dla budowy drogi A 2. Myślę, iż celem tego sobotniego spotkania było poparcie tezy dla budowy A 2. Jest oczywiste w demokracji, że wraz z logiczną argumentacją przedstawiciela GDDKiA z Wrocławia, muszą pojawić się kontrargumenty, czyli wątpliwości jakie mają mieszkańcy tej gminy. Niestety, mieszkańcy podczas dowodzenia swoich myśli posługują się agresją słowną –
a metafora to nie dowód pokazania w nowym świetle argumentów i racji o nie trafionej inwestycji. Argumentacja mieszkańców nie musi być odkrywcza, ale powinna pokazać w nowym świetle ich racje, tak by wspierały (popierały) ich argumenty i dowody.
Aparatano*.146.41.78.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Poniedziałek, 2020-07-06 12:09
Znalazł się WYBITNY "wspierający"
Dobrze że mnie "oświeciłeś". Nie wiedziałem że GDDKiA z Wrocławia zatrudnia NAJWYBITNIEJSZYCH ŚWIATOWYCH SPECJALISTÓW. Pewnie są "doradcami" w USA, Austrii, Szwajcarii, Chinach bo bez ich "wybitnej" wiedzy tamte kraje nie poradziłyby sobie z budową tuneli drogowych i kolejowych. Lepiej poradziłaby sobie GDDKiA z Opola z projektowaniem i budową drogi S-8 ,tak jak z obwodnicą Kłodzka którą jej powierzono. Czesi będą budować obwodnicę Nachodu w kierunku Kudowy i naszej granicy. Wybrali droższy wariant z TUNELEM aby maksymalnie skrócić jej długość. TYLKO wariant A4 wchodzi w rachubę, ani kroku wstecz. Nie pozwolimy na traktowanie Nas wedle powiedzenia ,że NA POCHYŁE DRZEWO KAŻDA KOZA WEJDZIE. GDDKiA z Wrocławia chce być KOZĄ, a z Nas zrobić pochyłe drzewo.
AparatWspierający*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Poniedziałek, 2020-07-06 10:41
Wariant A2 z korzyścią dla Kłodzka = rozwój
Wariantu, A4, jest to dobre rozwiązanie dla miasta Bardo w okresie zimowym ale w kolejności wpierw (wcześniej) korytarz A2. Warto ujrzeć i widzieć jak rozwiązują takie sprawy w Cechach. Przykład A2 jest kopią rozwiązań z Czech - oczywiście po wybudowaniu obwodnicy dla miasta. Daleko nie trzeba szukać (tranzyt E65) są to sprawdzone rozwiązania i potrzebne w logistyce transportowej a także do sprawnej komunikacji. W zarządzie GDDKiA pracują wybitni fachowcy wiedzą co robią - dobre podejmują decyzje, trzeba im zaufać.
Aparatano*.147.107.186.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Niedziela, 2020-07-05 20:10
NIE dla wariantu A2, TAK dla wariantu A4 drogi S-8
WARIANT A4 WPISZE SIĘ IDEALNIE w OBA KIERUNKI, ZARÓWNO do Kudowy Zdroju i Boboszowa.
Aparatano*.30.28.245.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Sobota, 2020-07-04 18:56
NIE MOŻEMY SIĘ PODDAĆ. NIE dla wariantu W2, TAK dla W4
GDY w 2014 roku OTWIERANO OBWODNICĘ AUGUSTOWA SKOMENTOWANO TEN FAKT STWIERDZENIEM : " ROSPUDA URATOWANA i DROGA ZBUDOWANA". Stało się to dzięki RUCHOWI OBYWATELSKIEMU i MIESZKAŃCOM tamtych terenów którzy wyrazili sprzeciw wskazanemu przez GDDKiA przebiegowi. Wybrano i zrealizowano ten za którym opowiedzieli się mieszkańcy i ruch obywatelski wsparty przez niezależnych ekspertów i WYGRALI BATALIĘ. W naszym przypadku NIE MOŻE BYĆ INACZEJ, argumenty są po Naszej stronie , nie pozwolimy aby GDDKiA naginała fakty na swoją korzyść tylko po to, by było taniej. Ma być na miarę wymogów i oczekiwań XXI wieku czyli wariant A4, a nie wariant A2 którego koncepcja powstała jeszcze w czasach PRL-u z czym można było się zapoznać w dolnośląskich gazetach z tamtego okresu. Za PRL-u budowano tanio i byle jak i teraz ponosimy tego konsekwencje.
Dodaj komentarz
  • Studio27
  • Kotlina-dkl
  • 43622177_1952010061557016_8401772792021778432_n
  • Lukasz-dkl24
  • DrIdzi_200x100_3

najnowsze artykuły

Mini_pt-narkotyk0
Piątek, 2020-08-07
List_mini_pt-parkngs0
Piątek, 2020-08-07
List_mini_pt-lekcje
Piątek, 2020-08-07
List_mini_pt-torfowisko0
Czwartek, 2020-08-06
List_mini_mini-stronie
Czwartek, 2020-08-06
List_mini_mini-mini-kudowa
Czwartek, 2020-08-06
List_mini_2u2a1239
Czwartek, 2020-08-06
List_mini_pt-orkan0
Czwartek, 2020-08-06
List_mini_pt-pkp.plk
Czwartek, 2020-08-06
List_mini_pt-julia0
Środa, 2020-08-05
polecamy
 

 





ZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapisz