Georadary wspomogą inwestycje kolejowe

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2019-09-10 17:42:08
KRAJ. Georadary za ponad 1,8 mln zł trafią do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Urządzenia przyspieszą ocenę stanu gruntu na terenach przyszłych inwestycji. Badanie umożliwi „spojrzenie” w głąb ziemi do 20 metrów. Precyzyjne pomiary to lepsza jakość realizowanych inwestycji. Kolejarze za pomocą specjalistycznego sprzętu zbadają stan podłoża nawet dla 15 km linii dziennie.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za ponad 1,8 mln zł na zakup 4 georadarów wraz ze sprzętem pomocniczym. Urządzenia będą wyposażone m.in. w wózki ręczne, które umożliwią ich szybkie przemieszczanie do 15 km dziennie. Specjalistyczny sprzęt trafi jesienią do pracowników PLK we Wrocławiu i w Krakowie. Prace z georadarami rozpoczną się na śląskim odcinku - magistrali węglowej linii nr 131. Sprzęt dostarczy firma Geo-Radar.

Precyzyjne narzędzie dla bezpieczeństwa na liniach kolejowych

Badania georadarami to jedna z najlepszych metod, które umożliwiają precyzyjną ocenę stanu nawierzchni kolejowej, podtorza i układu warstw gruntu. Pomiary umożliwią wskazanie tzw. słabych miejsc, takich jak spękania i rozluźnione grunty. Badania w krótkim czasie dostarcza pełną informację o stanie podłoża bez ingerencji w tor – dzięki temu nie ma zmian w kursowaniu pociągów.
 

Uzyskane wyniki będą przetwarzanie za pomocą specjalnego oprogramowania, które pokaże obraz gruntu w 3D. W szybki i bezinwazyjny sposób zostaną pozyskane informacje o znajdujących się w ziemi rurach, kablach lub fragmentach fundamentów.

Urządzenia będą wyposażone w anteny pomiarowe, zapewniające możliwość poza badaniami nawierzchni kolejowej i gruntu, także sprawdzania jakości warstw betonowych w obiektach inżynieryjnych, np. mostach, wiaduktach, murach oporowych. Umożliwi to szybkie wykrycie, czy w konstrukcjach nie wystąpiły np. niewidoczne pęknięcia.
 
Georadar lepiej określi zakres robót już na etapie przygotowania inwestycji. PLK zyskają także narzędzie, które pozwoli precyzyjnie sprawdzić prace wykonawców. Urządzenie będzie wykorzystywane również do stałego monitoringu podtorza, co wpłynie na zwiększenie poziomu bezpieczeństwo na liniach kolejowych.

Mirosław Siemieniec

rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Komentarze:
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
  • Studio27
  • Hover-dkl
  • Kotlina-dkl
  • Ms-auto
  • 43622177_1952010061557016_8401772792021778432_n
  • Lukasz-dkl24

najnowsze artykuły

Mini_pt-gorski1
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_pt-koalicja0
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_izabela-baran
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_pt-sprzatanie1
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_pt-hala1
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_pt-podrzutki1
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_pt-energia8
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_pt-dolnoslaski
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_pt-tecza00
Sobota, 2019-09-21
List_mini_pt-etyka1
Sobota, 2019-09-21
polecamy





 




ZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapisz