E-wizyty w ZUS-ie nie tylko poręką

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2020-11-17 11:31:18
KRAJ (inf. zewn.). E-wizyty, dzięki którym klienci mogą umówić się z ekspertem ZUS-u na zdalną konsultację, cieszą się coraz większą popularnością. Z tej szybkiej i bezpiecznej formy kontaktu skorzystało już około 6 tys. osób - najwięcej w Krakowie, Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu.
 
E-wizyty w ZUS-ie ruszyły 19 października. Można je umówić w całej Polsce. Dolnoślązacy 435 spraw załatwili, siedząc przed kamerą w domu. We Wrocławiu klienci umówili się na 297 spotkań z konsultantem ZUS-u, w Wałbrzychu i w Legnicy na 62. Średni czas trwania rozmowy wynosi około 10 minut. Klienci nadal załatwiają online najczęściej sprawy związane z emeryturami, rentami i zasiłkami.

- Wybór własnej placówki ZUS-u jest ważny wtedy, gdy chcemy załatwić swoją indywidualną sprawę. Konsultant ma dostęp do naszych indywidualnych danych – mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS-u na Dolnym Śląsku. – Oczywiście, przed udzieleniem odpowiedzi rozmówca jest weryfikowany przez pracownika ZUS-u, zarówno poprzez zadanie mu kilku pytań, jak i sprawdzenie dokumentu tożsamości.

Rzeczniczka wyjaśnia, że weryfikacja klienta jest potrzebna wtedy, gdy rozmowa wymaga sprawdzenia danych, które są tzw. danymi wrażliwymi.

- W czasie rozmowy można np. ustalić warunki układu ratalnego, założyć indywidualne konto na platformie internetowej ZUS-u, zmienić numer bankowego konta, skorygować błędy lub po prostu dowiedzieć się, na jakim etapie jest załatwienie sprawy – zachęca rzeczniczka.

Każdy, kto zarezerwuje e-wizytę dostaje link do rezygnacji na wypadek, gdyby klientowi coś wypadło albo już jej nie potrzebuje.

- Warto o tym pamiętać i niepotrzebne wizyty anulować, ponieważ w tym czasie z usług Zakładu może skorzystać ktoś inny, kto do ZUS-u osobiście przyjść nie może – apeluje rzeczniczka.
 
Pierwsze e-wizyty w ZUS-ie ruszyły 19 października w siedmiu oddziałach: trzech w Warszawie, w dwóch w Poznaniu, w Krakowie i we Wrocławiu. Od 4 listopada można je już umówić w całej Polsce.

Dzień przed spotkaniem klient ZUS-u otrzymuje SMS-a z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma mail z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.
 
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.
(abc)

Tagi

Komentarze:
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
  • Studio27
  • Kotlina-dkl
  • 43622177_1952010061557016_8401772792021778432_n
  • Lukasz-dkl24
  • DrIdzi_200x100_3

najnowsze artykuły

Mini_pt-batorow0
Sobota, 2020-11-28
List_mini_2u2a2848
Piątek, 2020-11-27
List_mini_pt-regul0
Piątek, 2020-11-27
List_mini_mini-kudowa
Piątek, 2020-11-27
List_mini_komornik
Piątek, 2020-11-27
List_mini_pt-lesna0
Piątek, 2020-11-27
List_mini_stronie
Piątek, 2020-11-27
List_mini_miedzylesie
Piątek, 2020-11-27
List_mini_gmina-klodzko
Piątek, 2020-11-27
List_mini_gmina-klodzko
Piątek, 2020-11-27
polecamy
 

 





ZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapisz