DOLNY ŚLĄSK - Kolejny krok GDDKiA w związku z budową S8

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2025-07-01 17:37:56
(Inf. wł.). Wrocławski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, będący koordynatorem budowy drogi szybkiego ruchu S8 z Wrocławia do Kłodzka, właśnie ogłosił przetarg na wyłonienie podmiotu, który nada kształt odcinkowi z Barda do Kłodzka. Jego zadaniem będzie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego oraz materiałów kluczowych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 

Tym samym rozpoczyna się faza procedowania dla ostatniego odcinka S8, ze stolicy Dolnego Śląska do subregionu ziemi kłodzkiej, który - nie wiedzieć czemu - został wyłączony z pierwotnej inwestycji wrocławsko-kłodzkiej i przypisany do innego, bardziej odległego, zarazem niepewnego - póki co - przedsięwzięcia drogowego. 

Firma, która zostanie wybrana w drodze przetargu dla fazy dokumentacyjno-pozwoleniowej, przeanalizuje zaproponowane warianty przebiegu ciągu drogowego z Barda do Kłodzka, zinwentaryzuje obecny i przewidziany ruch kołowy na tej trasie, pochyli się nad wykorzystaniem w fazie inwestycyjnej najnowszych technologii niezbędnych dla takiego zadania, odniesie się do uwarunkowań przyrodniczych. Po zakończeniu prac w tym zakresie, są przewidziane spotkania informacyjne, kiedy będzie można odnieść się do propozycji. 

Warto przypomnieć, że pojawienie się w międzyczasie koncepcji powiązania odcinka bardzko-kłodzkiego S8 z nieokreśloną w czasie budową odcinka tej drogi do granicy państwa z Czechami i powiązanie go z przyszłą obwodnicą Złotego Stoku jest przyczyną sporego poślizgu w jego fizycznej realizacji. 

O tym, czy powstanie odcinek S8 z Kłodzka do granicy państwa w Boboszowie czy Kudowie-Słonem, czy też zainwestuje się w rozbudowę drogi krajowej w systemie 2+1, będzie wiadomo bliżej zakończenia budowy drogi ekspresowej. 

(bwb)

Foto pixabay

Tagi

Komentarze:
Aparatano*.30.16.60.mobile.internet.t-mobile.pl
Sobota, 2025-07-19 19:35
c.d
Natomiast droga z Kłodzka do Kudowy powinna być rozbudowana w wariancie 2+1 takim ,jaki wcześniej planowano dla odcinka od Łagiewnik do Kłodzka.
Aparatano*.30.16.60.mobile.internet.t-mobile.pl
Sobota, 2025-07-19 19:19
c.d
W tej chwili zarówno przejście graniczne LUBAWKA - KRALOVEC i BOBOSZÓW - DOLNI LIPKA są drugorzędnymi przejściami gdzie ruch samochodowy jest znikomy , ale po zakończeniu inwestycji sytuacja diametralnie się zmieni. Gdy u nas powstaje coraz bardziej gęsta sieć drogowa - dróg szybkiego ruchu Czesi "odkryli" że Polska to atrakcyjny Kraj , mający więcej do zaoferowania im jako turystom , niż małe Czechy , a szybkie i coraz dogodniejsze połączenia drogowe im to umożliwiają.
Aparatano*.30.16.60.mobile.internet.t-mobile.pl
Sobota, 2025-07-19 19:11
Polski Rząd NIEZWŁOCZNIE musi podjąć intensywne rozmowy z Czechami by stworzyć przyszłościową sieć drogową na POLSKO-CZESKIM pograniczu w REJONIE ZIEMI KŁODZKIEJ. Sprzyjać to będzie równomiernemu rozwojowi obu Krajów i terenów które przy drogach szybkiego ruchu będą położone. Dzięki temu że Polacy podjęli przed laty inicjatywę budowy drogi S-3 ze Świnoujścia do Lubawki i przekonali do tego Czechów , oni również podjęli budowę AUTOSTRADY z Pragi do przejścia drogowego w Lubawce przy granicy z Polską ( OBECNIE DRUGORZĘDNEGO z MINIMALNYM RUCHEM POJAZDÓW ). Jak pokazało życie cały czas trzeba było Czechów dopingować bo dopiero przyspieszyli budowę swojego odcinka kiedy Polacy po swojej stronie , o wiele dłuższy odcinek już ukończyli. Tak samo będzie z S-8 w kierunku BRNA i WIEDNIA tylko trzeba działać , bo samo się nie spełni.
AparatLeonardo*.dynamic.gprs.plus.pl
Poniedziałek, 2025-07-07 20:54
Dość
Po co klepać te brednie o 3 wariantach, a zaraz o 4 i może znowu piątym ? Jest TYLKO 1 WARIANT - Z TUNELEM ! jak w całej Polsce i Europie ! Wszędzie robią tunele tylko w Kłodzku mają jakiś problem. Myślę, że to chyba SABOTARZYŚCI ! Jeśli GDDKiA nie przychyli się do tunelu, który jest NAJLEPSZY, NAJTAŃSZY, NAJKORZYSTNIEJSZY dla środowiska, budżetu i kierowców to należy ROZPIRZYĆ TO GDDKiA w Wrocławiu ! DOŚĆ MARNOWANIA czasu i bicia piany. A może tak WSTRZYMAMY budowę wszystkich dróg we Wrocławiu ? Wystarczy tam tych budów i przeróbek ulic wrocławskich, a pieniądze przeznaczyć na drogi w województwie !
Aparatano*.30.10.90.mobile.internet.t-mobile.pl
Niedziela, 2025-07-06 20:44
Masz rację
oddział GDDKiA we Wrocławiu to porażka. Oddział GDDKiA w Opolu choć to małe województwo wykonuje projekty z rozmachem - przyszłościowe , a Wrocławski oddział zatrzymał się w rozwoju.
AparatPorazka*.dynamic.inetia.pl
Niedziela, 2025-07-06 18:09
Gddkia
GDDKiA (Wrocław) to taki wrzód na dupie. Ludzie bez pojęcia (raczej bez prawa jazdy). Czego Wy szanowne grono komentujących oczekujecie od nich skoro oni nie mają pojęcia o budowie i projektowaniu dróg. Całe szczęście, że Kłodzkiej Obwodnicy nie projektował ten „twór” tylko o. Opole bo mielibyśmy zamiast rond wszędzie krzyżówki jak w Kłodzku na Zajęczej. Dlaczego w Żelaźnie robiąc remont drogi 33 nie zrobiono ronda tylko przebudowano gniota (krzyżówka na Lądek). Jest to jedyne miejsce w Polsce gdzie skrzyżowanie przebiega przez PRZYSTANEK AUTOBUSOWY. Remont tego odcinka gdzie ułożyli kawałeczki kostki wyniosł kilkaset tysięcy zł!!!! Dno i tona mułu. Ważne. Że kasa się zgadza.
Aparatano*.30.13.37.mobile.internet.t-mobile.pl
Niedziela, 2025-07-06 16:33
Do "Realista"
U ciebie "realisto" pomieszanie z poplątaniem. Dobitnie świadczy o tym twoja wrzutka dotycząca "ABB". Po pierwsze: wiesz że dzwonili ale nie wiesz w którym kościele. Po drugie: w halach po "ABB" ruszy we wrześniu produkcja i trwają tam aktualnie prace przygotowawcze pod zupełnie inną produkcję którą uruchomi zakład ZPAS S.A z Przygórza z gminy Nowa Ruda ( który odkupił hate po ABB ). Poza tym "realisto" to PiS chciał budować drogę S-8 BEZ tunelu byle było taniej i forsował S-8 bez tunelu i przez to dłuższą między Bardem i Kłodzkiem aż o 10 km. Niestety tylko jedno jest niepokojące że znowu motają i będą tracić czas nad 3 wariantami zamiast skupić się na wariancie z TUNELEM.
AparatRealista*.30.12.125.mobile.internet.t-mobile.pl
Niedziela, 2025-07-06 12:42
Wywalanie kolejny raz kasy na to co było wcześniej zrobione a drogi i tak nie będzie. Ministrem jest Klimczak dla niego ważne by pociągi jeździły w Alpy a nie nasze drogi i tory.Kasa jest tylko na robienie wałków a nie na budowę dróg. PiS położył kasę na budowę drugiego toru ze Strzelina do Kamieńca Ząbkowickiego i naprawę istniejącego toru,ale Klimczak,Malepszak,Waszkiewicz i Lewiński zrobili wał kasy wystarczyło na byle jakie poprawienie istniejącego toru ,zwiększenie prędkości(bez wydania na to kasy) i tak samo będzie od Barda do Kłodzka z S8. Czy myślicie że ten nie-rząd da ponad miliard zł więcej na budowę tunelu? Chyba że bezrobotni łopatami wykopią i gumowcami ubiją grunt wtedy będzie tunel.W maju utworzono miejsca pracy po ABB też w to uwierzyliście? Zacznijcie myśleć samodzielnie, bo żal mi was.
Aparatano*.30.12.245.mobile.internet.t-mobile.pl
Niedziela, 2025-07-06 09:49
Kto jeździ między Bardem i Kłodzkiem wie , że ten odcinek przez to że ma wiele zakrętów i pochylenie stwarza zagrożenie , szczególnie porą zimową. Byłby najkrótszy ale bezpieczeństwo jest najważniejsze. Natomiast wariant TUNELOWY będzie niewiele dłuższy od obecnego odcinka , a ten przez Laski aż o 10 km od obecnego.
AparatMario*.30.12.134.mobile.internet.t-mobile.pl
Niedziela, 2025-07-06 04:48
Z rozpędu
W czym rzecz ?
Dodaj komentarz
  • Studio27
  • Kotlina-dkl
  • 43622177_1952010061557016_8401772792021778432_n
  • Lukasz-dkl24
  • Ziemia-jaszkowa

najnowsze artykuły

Mini_bystrzyca-herb
Poniedziałek, 2025-07-21
List_mini_dkl24-klodzko-po-powodzi-2024-6
Poniedziałek, 2025-07-21
List_mini_klodzko
Poniedziałek, 2025-07-21
List_mini_2u2a3455b
Poniedziałek, 2025-07-21
List_mini_gmina-klodzko
Poniedziałek, 2025-07-21
List_mini_pt-bibliotekar
Poniedziałek, 2025-07-21
List_mini_img-0438
Niedziela, 2025-07-20
List_mini_img-2651
Niedziela, 2025-07-20
List_mini_2u2a5567
Niedziela, 2025-07-20
List_mini_szlak-bursztynowy-687b8c8b2e46b
Niedziela, 2025-07-20
polecamy