Fragment DK8 w gruntownej przebudowie
Napisano dnia: 2023-04-19 17:42:40

BARDO (inf. wł.). Od miesiąca występują utrudnienia na miejskim odcinku drogi krajowej nr 8. To w związku z koniecznością jej przebudowy wywołaną destrukcją podłoża przez coraz cięższy tabor z niej korzystający. Aktualnie roboty skupiają się na około 300-metrowej długości wyłączonym z ruchu kołowego pasem jezdni, stąd użytkowanie drugiego na zasadzie tzw. wahadłówki.
Bardzka część DK nr 8 w ogóle będzie zmodernizowana od mostu nad Nysą Kłodzką po skrzyżowanie z drogą powiatową. Około jednokilometrowa trasa ma zostać dostosowana do nacisku pojazdów rzędu 11,5 tony na oś. Harmonogram zakłada wzmocnieie korpusu drogi w miejscu pojawienia się osuwiska w sąsiedztwie nasypu kolejowego.
Jak komunikuje wrocławska dyrekcja GDDKiA - do zimy r. 2024 w ciągu przebudowywanego odcinka drogi pojawi się tak niezbędny chodnik, ulegnie przebudowie skrzyżowanie z łącznikiem do pl. Wolności, wykona się zatoki autobusowe i wydzieli przejścia dla pieszych. Ta sytuacja jest przyczyną tworzenia się korków złożonych z pojazdów. Zmotoryzowani jadący w stronę Wrocławia lub Kłodzka muszą uzbroić się w cierpliwość.
(bwb)
Komentarze:

Piątek, 2023-04-21 13:46
TYLKO TUNEL
"Eee" ma dużo racji. Tunel wyeliminuje przejazd aut osobowych przez Bardo. Bo ci , którzy będą jechać w kierunku Kłodzka , Polanicy , Kudowy , Bystrzycy, ... pojadą nową drogą przez tunel zamiast
dotychczasowym , niespełna 9 km. odcinkiem między Bardem i Kłodzkiem. Większość kierowców i poruszających się aut to mieszkańcy powiatu kłodzkiego i ząbkowickiego i wiedzą ,że bez tunelu droga wydłuży się do 20 km. i jadąc przez Bardo , starą drogą będą szybciej i zaoszczędzą na paliwie.
.
dotychczasowym , niespełna 9 km. odcinkiem między Bardem i Kłodzkiem. Większość kierowców i poruszających się aut to mieszkańcy powiatu kłodzkiego i ząbkowickiego i wiedzą ,że bez tunelu droga wydłuży się do 20 km. i jadąc przez Bardo , starą drogą będą szybciej i zaoszczędzą na paliwie.
.

Piątek, 2023-04-21 08:38
Wątpiący
Zobaczymy czy uda się wzmocnić drogę i powstrzymać osuwisko? Zwłaszcza, że planuje się dostosować nacisk pojazdów 11,5 tony na oś. Panie Burmistrzu, tylko tunel przez Góry Bardzkie uratuje miasteczko pielgrzymkowe przed osuwiskami, hałasem.
Dodaj komentarz