TMZK świętuje 70-lecie działalności
Napisano dnia: 2017-10-28 22:22:33
KŁODZKO. Eurodeputowana Lidia Geringer de Oedenberg swoją obecnością podkreśliła rangę sobotniej gali z okazji 70-lecia istnienia Towarzystwa Miłośników Ziemi Kłodzkiej. Uroczystość zorganizowano w sali widowiskowej Kłodzkiego Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji i była okazją do wyróżnienia nie tylko długoletnich działaczy stowarzyszenia.
Eurodeputowana L. Geringer de Oedenberg w rozmowie z A. Łąckim
TMZK ma za sobą siedem dziesiątek lat działalności. Powstało jako pierwsza tego rodzaju organizacja na ziemiach zachodnich. Siłą sprawczą był ówczesny starosta Zbigniew Kulczycki, który jesienią 1947 roku doprowadził do zebrania założycielskiego stowarzyszenia i powołania jego władz. Najdłużej prezesującą TMZK osobą był lek. med. Eugeniusz Kaczmarek. Przez niemal 45 lat poświęcał własny czas na popularyzację tej atrakcyjnej części Dolnego Śląska i kraju; z jego inicjatywy powstały nawet oddziały stowarzyszenia daleko od ziemi kłodzkiej, co w ogóle było nowością w Polsce.
Założyciel TMZK Z. Kulczycki (z lewej) i prezes z najdłuższym stażem E. Kaczmarek
O działalności jubilata mówiono podczas sobotniej uroczystości rocznicowej z udziałem m.in. senatora Aleksandra Szweda i poseł Moniki Wielichowskiej, przedstawicieli samorządów szczebla wojewódzkiego, powiatowego i gminnego, wielu instytucji i podmiotów gospodarczych, członków i sympatyków.
Senator A. Szwed i poseł M. Wielichowska przyjmują podziękowania za wspieranie stowarzyszenia
Wspomnianą uroczystość poprzedził korowód zapoczątkowany na kłodzkim rynku, który po przejściu ulicami starówki skierował się do sali widowiskowej KCKSiR-u. Tam był czas na podsumowanie dokonań i wrażenia artystyczne. Te pierwsze zaprezentowano na filmie (szkoda, że wyszło nieco groteskowo) i w jednodniówce, z których wynika, że Towarzystwo Miłośników Ziemi Kłodzkiej na dobre wpisało się w historię i teraźniejszość subregionu.
Kroniki i fotografie prezentują 70-letnią działalność TMZK
TMZK inicjowało wiele przedsięwzięć gospodarczych, kulturalnych, rekreacyjnych czy zdrowotnych. Kłodzkie Wiosny Poetyckie w latach 60. i 70. XX wieku, czwarty w Polsce oddział geriatryczny uruchomiony w latach 70. XX w., pierwszy na ziemi kłodzkiej Uniwersytet III Wieku powstały w r. 1987 czy utworzone z jego inspiracji muzea w Kłodzku i Bystrzycy Kłodzkiej to tylko nieliczne przykłady szerokiej działalności.
Grupę długoletnich członków też wyróżniono okolicznościowymi gratyfikacjami
Podczas gali prezes TMZK Adam Łącki podziękował najaktywniejszym działaczom stowarzyszenia za ich zaangażowanie na rzecz budowania jego nowego wizerunku i dokumentowania bogatej przeszłości. Wyrazy wdzięczności skierował również do tych osób fizycznych i prawnych, które wspierały i wspierają działalność towarzystwa.
Oprawę artystyczną uroczystości zapewnił m.in. koncert orkiestry LO - 98
Ozdobą popołudniowego wydarzenia był koncert przygotowany przez Kłodzką Orkiestrę Symfoniczną LO - 98 pod dyrekcją Władysława Zakrzewskiego oraz etiuda teatralna pt. "Legendy ziemi kłodzkiej" w wykonaniu członków stowarzyszenia. Wystąpiła też orkiestra "Dixie Tigers Band". Zwieńczeniem tej części dnia było otwarcie wystawy nawiązującej do 70-lecia TMZK.
(bwb)
Zobacz galerie:
Komentarze:
.*.146.161.225.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Środa, 2017-11-01 11:32
do Karwowski
Ty masz coś z Jarosława Kaczyńskiego ( PIERWSZEGO SEKRETARZA PZPR bis - PiS. Jemu też się wydaje, że to on i tylko on ma decydujący głos, on ma prawo rozstrzygać co jest słuszne dla dobra POLAKÓW, EUROPY i ŚWIATA. To on - ty będziecie wyznaczali standardy. Jak widać idziesz jego tropem. Za cienki jesteś Karwowski i nieprzekonywujący.
Karwowski*.centertel.pl
Środa, 2017-11-01 09:55
Finansowanie pociągów jest ale tylko tam gdzie są potoki podróżnych. Skoro Koleje Dolnośląskkie obecnie nie są w stanie dobrze wykonywać swoich przewozów (vide: ciągła komunikacja zastępcza w postaci marszrutki do Wałbrzycha czy Kudowy) to po co pchać się w kolejne inwestycje?
"Konkurencyjność" terenów nie wynika z tego czy biegnie przez nie linia kolejowa, zaprojektowana na dodatek półtora wieku temu. Bez przewozów towarowych każda linia będzie tylko deficytowym zbytkiem.
Czas pokaże kto ma rację, ja podaję argumenty rzeczowe, Ty masz czas tylko na knajackie, personalne zaczepki.
Nie będzie żadnego połączenia Kłodzko - Wrocław przez Jedlinę, to se ne vrati, szkoda czasu na ogłupianie społeczeństwa takimi pomysłami.
"Konkurencyjność" terenów nie wynika z tego czy biegnie przez nie linia kolejowa, zaprojektowana na dodatek półtora wieku temu. Bez przewozów towarowych każda linia będzie tylko deficytowym zbytkiem.
Czas pokaże kto ma rację, ja podaję argumenty rzeczowe, Ty masz czas tylko na knajackie, personalne zaczepki.
Nie będzie żadnego połączenia Kłodzko - Wrocław przez Jedlinę, to se ne vrati, szkoda czasu na ogłupianie społeczeństwa takimi pomysłami.
.*.146.164.32.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Wtorek, 2017-10-31 09:56
do Karwowski
Nie błażnij się Karwowski swoimi tekstami. Grasz wariata, albo takim jesteś, albo trzecia ewentualność - masz w tym cel. Po pierwsze: finansowanie połączeń regionalnych na Dolnym Śląsku i cały system już istnieje, nie trzeba odkrywać Ameryki. Po drugie: jak się czyta twoje wywody dochodzi się do wniosku ,że nie po twojej myśli jest , aby te tereny były konkurencyjne. Tylko osoba niezainteresowana takim projektem, a wręcz wroga do tego, tak uporczywie próbuje ZNIECHĘCAĆ. Znamy się na takich NUMERACH panie Karwowski , nie z nami te numery !!!
Karwowski*.centertel.pl
Wtorek, 2017-10-31 07:42
Proste pytanie: kto miałby płacić za tego rodzaju połączenie? Samorząd nie dorzuci się bo nie byłoby to perspektywiczne dla mieszkańców. Koleje tym bardziej. Wiem że ładnie jest opowiadać bajki ale zainteresuj się jak wygląda finansowanie kolei czeskich oraz jak mimo wszystko znikają by nch połączenia które są nierentowne
.*.146.105.145.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Poniedziałek, 2017-10-30 18:05
do Karwowski
Na dodatek urwałeś się z choinki. Wiele jeszcze musisz pojąć, ale twój rozum niestety tego nie ogarnie. Najbliższy sąsiad : CZESI, podważają twoje teorie. Niestety zatrzymałeś się na etapie, kiedy bezmyślnie LIKWIDOWANO i DEMONTOWANO WIELE LINII KOLEJOWYCH , które teraz trzeba odtwarzać, ponosząc koszty. Wszystkie rozwinięte kraje EUROPY stawiają na kolej , bo to PRZYSZŁOŚĆ , zarówno w skali CAŁYCH PAŃSTW i lokalnych społeczności.
Karwowski*.centertel.pl
Poniedziałek, 2017-10-30 17:04
Nie mijam się z prawdą, proszę mi nie imputować!
Linia do Jedliny zapewni dojazd do Wrocławia, nie planuje się póki co bezpośrednich połączeń z Kłodzka, w kierunku Świdnicy przez Jedlinę, skoro do remontu ma iść magistrala podsudecka i zwyczajniej szybciej będzie przez Ząbkowice.
Zarówno wyobraźnia jak i perspektywiczne myślenie każe mi uważać wszelkie fantasmagorie o pociągach jeżdżących wkoło województwa za fantasmagorie a ich propozycje, wielce kosztowne za szkodliwą demagogię. Miłośnicy kolei sami organizują kilka razy do roku przejazdy li tylko do podziwiania lini kolejowych i to wystarcza. Mieszkańcy i turyści oczekują szybkiego i niezawodnego transportu a nie objazdów po lasach
Linia do Jedliny zapewni dojazd do Wrocławia, nie planuje się póki co bezpośrednich połączeń z Kłodzka, w kierunku Świdnicy przez Jedlinę, skoro do remontu ma iść magistrala podsudecka i zwyczajniej szybciej będzie przez Ząbkowice.
Zarówno wyobraźnia jak i perspektywiczne myślenie każe mi uważać wszelkie fantasmagorie o pociągach jeżdżących wkoło województwa za fantasmagorie a ich propozycje, wielce kosztowne za szkodliwą demagogię. Miłośnicy kolei sami organizują kilka razy do roku przejazdy li tylko do podziwiania lini kolejowych i to wystarcza. Mieszkańcy i turyści oczekują szybkiego i niezawodnego transportu a nie objazdów po lasach
.*.146.172.25.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Poniedziałek, 2017-10-30 15:57
Tomaszku
Tomaszku; Jarosław Kaczyński to współczesny PIERWSZY SEKRETARZ PARTII; propagandowe wzorce przejął niestety z PRL-u, wiec pod tym względem nawiązał do tamtych czasów. Obecnie ma nawet więcej możliwości propagandowych, a przez to łatwiej mu OGŁUPIĆ społeczeństwo. Kiedyś PZPR miało "patent na rację" , teraz PiS ma "patent na rację". Obecnie metody propagandowe PiS-u są bardziej skuteczne, bo posiadł większe możliwości. Kaczyński niby odcina się od KOMUNY , od czasów PRL-u, ale niektóre metody przejął i je stosuje !!!
Tomaszek*.net.wi-lan.net.pl
Poniedziałek, 2017-10-30 14:07
Eurodeputowana Lidia Geringer de Oedenberg
Co ta eurodeputowana Lidia Oring de Dupenberg ma wspólnego z Kłodzkiem, czy tez z TMZK? Ten lans czerwonej zarazy jest nie do zniesienia!
.*.146.42.79.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Poniedziałek, 2017-10-30 09:33
do Karwowski
Mijasz się z prawdą. Po pierwsze remont linii kolejowej z Wrocławia do Świdnicy i dalej do Jedliny Zdroju będzie prowadzony z inicjatywy Urzędu Marszałkowskiego, bez niej popadła by w kompletne zapomnienie i dewastację. Odbudowa została podzielona na dwa etapy. Pierwszy do Świdnicy , drugi do Jedliny Zdroju. Planowane zakończenie całości robót do 2022 roku. Po drugie obydwa warianty połączenia Wrocławia z Kłodzkiem pozostaną. Nowa (druga)trasa nie będzie konkurencyjna do obecnej, a służyła tym, którzy mieszkają w NOWEJ RUDZIE , LUDWIKOWICACH KŁODZKICH,.. ,jak również mieszkańcom KŁODZKA którzy zechcą pojechać do ZAGÓRZA ŚLĄSKIEGO, ŚWIDNICY , czy SOBÓTKI. Po trzecie stanie się niekwestionowaną, najbardziej atrakcyjną linią kolejowa w Polsce z której będą korzystać turyści,ze względu na miejscowości przy niej położone i niespotykane z niej widoki,oraz rozwiązania techniczne: WIADUKTY , TUNELE , itp... Jak widać małą masz wyobrażnię , a perspektywicznego myślenia WCALE.
Dobre*.play-internet.pl
Poniedziałek, 2017-10-30 05:53
Tam gdzie jest Ignac
To żadna instytucja nie jest godna zaufania,)
Dodaj komentarz