Z nową aplikacją mobilną Portal Pasażera w podróż pociągiem

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2019-09-05 21:09:27
Nową aplikację mobilną z rozkładem jazdy pociągów o nazwie Portal Pasażera udostępniły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dla wszystkich użytkowników Google Play oraz Apple Store. Szybkie połączenia, wybór ulubionych stacji i tras, rzeczywisty czas jazdy pociągu to funkcje, które ułatwią podróże. Narzędzie zastąpi aplikację Rozkład Kolejowy. Nowa wersja jest bardziej szczegółowa i dostosowana do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących. Narzędzie jest też spójne z układem graficznym wersji internetowej portalu.

Podróżni otrzymali więcej możliwości w planowaniu podróży koleją. Dzięki aplikacji Portal Pasażera można ustalić podróż według własnych kryteriów m.in. daty, godziny, przewoźnika, czasu na przesiadkę. Aplikacja poinformuje również o peronie i torze, z którego odjedzie pociąg. Można wybrać opcje połączenia bezpośredniego lub z przesiadkami, a także zapoznać się z oferowanymi w pociągu usługami, np. przedział biznesowy, wagon barowy czy przewóz rowerów. Pasażerowie mają również możliwość podglądu trasy pociągu w czasie rzeczywistym. Każdy użytkownik może śledzić aktualne położenie pociągu i ewentualne zmiany w podróży.

Szczegóły podróży w komórce

Wybraną relację pociągu można rozwinąć i sprawdzić czas przyjazdu do poszczególnych stacji na trasie. Dostępna jest opcja wygodnego planowania powrotu. Użytkownik może także zapisywać ulubione trasy oraz stacje, z których często korzysta lub skonfigurować „szybkie połączenia”, które będą stale widoczne na ekranie wyszukiwarki.

Dzięki współpracy z niektórymi przewoźnikami, użytkownik może skorzystać z opcji Kup bilet, która w formie przekierowania do ich systemów sprzedażowych ułatwia zakup biletów drogą elektroniczną.

Aplikacja została zaprojektowana dla najszerszej grupy użytkowników – niezależnie od używanej technologii czy ograniczeń użytkownika. Twórcy dołożyli starań, aby działała możliwie dobrze w połączeniu z technologią VoiceOver na platformie iOS i TalkBack na platformie Android. Na życzenie testujących użytkowników dodano możliwość powiększania czcionki. Takie rozwiązanie jest przydatne dla osób słabowidzących lub przy słabym oświetleniu.

Aplikacja działa na systemach operacyjnych: Android oraz iOS i można ją bezpłatnie pobrać ze sklepów Google Play oraz App Store. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obecną wersję Portalu Pasażera testowo udostępniły już w marcu 2019 r. Przez kilka miesięcy zbierano i wykorzystano uwagi użytkowników.

Aplikacja Portal Pasażera jest wizualnie zbliżona do strony portalpasazera.pl, którą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. udostępniły podróżnym w marcu 2018 r. Podobieństwo aplikacji mobilnej oraz strony www ułatwi planowanie podróży pociągiem osobom wymiennie korzystającym z obu narzędzi.
 
Magdalena Janus

Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

Tagi

Komentarze:
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
  • Studio27
  • Hover-dkl
  • Kotlina-dkl
  • Ms-auto
  • 43622177_1952010061557016_8401772792021778432_n
  • Lukasz-dkl24

najnowsze artykuły

Mini_pt-gorski1
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_pt-koalicja0
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_izabela-baran
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_pt-sprzatanie1
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_pt-hala1
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_pt-podrzutki1
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_pt-energia8
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_pt-dolnoslaski
Niedziela, 2019-09-22
List_mini_pt-tecza00
Sobota, 2019-09-21
List_mini_pt-etyka1
Sobota, 2019-09-21
polecamy





 




ZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapisz