Stacja kolejowa Miasto stała się faktem

KŁODZKO (inf. wł.). PKP PLK poinformowały o całkowitym zakończeniu inwestycji, którą było wybudowanie stacji Kłodzko Miasto. Zaangażowano w nią około 68 mln zł netto, przy czym roboty sprowadziły się do usunięcia trzech peronów niedokończonej poniemieckiej stacji, w części służącej dotychczas jako przystanek osobowy, i wzniesienia obiektu.

Kłodzką stację uzbrojono w niezbędną infrastrukturę i zniwelowano teren, na którym wybudowano dwa nowoczesne perony - dłuższy, tzw. wyspowy, oraz krótszy. Te obiekty wzbogacono o estetyczne, do tego oświetlone i nagłośnione wiaty. Do obu prowadzi tunel wyposażony w dwa dźwigi osobowe oraz otwarty kilka dni temu tunel dojściowy na peron pierwszy od strony placu Jedności Narodowej.

W obrębie stacji postawiono budynek nastawni sterującej ruchem pociągów na czterech torach. Po nich odjeżdżają składy do Wrocławia, Międzylesia, Kudowy-Zdroju i Wałbrzycha Głównego, a w przyszłości, kiedy zostanie odtworzona linia kolejowa nr 322 z Kłodzka Nowego do Stronia Śląskiego, także do miasteczka opodal Czarnej Góry.

Aktualnie starosta kłodzki wspomagany przez władze miejskie Kłodzka czyni starania o utworzenie, wspólnie z PKP, centrum przesiadkowego. Wejście w fazę realizacji będzie oznaczało, że w obrębie stacji i dworca PKS-u powstanie tak niezbędny budynek dworcowy z: kasami, poczekalnią, przechowalnią bagażu i toaletami.

(bwb)

MIGAWKI ZE STACJI KOLEJOWEJ KŁODZKO MIASTO: