Autobusy jak... jamniki
Napisano dnia: 2015-02-21 18:41:08
REGION. Inspektorzy transportu drogowego w swojej codziennej pracy często spotykają się z głosami zaniepokojonych pasażerów autobusów, którzy twierdzą, że pojazdy, którymi jeżdżą przewożą nadmierną ilość pasażerów. Rutynowa kontrola ilości przewożonych pasażerów najczęściej nie wykazuje nieprawidłowości, a dopiero bliższa analiza zapisów w dowodzie rejestracyjnym autobusu połączona z pomiarem masy rzeczywistej całego pojazdu pozwala na ustalenie, czy liczba przewożonych pasażerów jest prawidłowa.
Mając na uwadze bezpieczeństwo pasażerów inspektorzy z kłodzkiego oddziału dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego przeprowadzili kontrolę autobusów połączoną z pomiarem masy rzeczywistej pojazdów w wyniku czego stwierdzono, iż 75 proc. skontrolowanych pojazdów miało rzeczywistą masę własną znacznie wyższą od masy własnej wpisanej w dowodzie rejestracyjnym a co z tym idzie dopuszczalna liczba pasażerów, mogących być przewożona kontrolowanymi autobusami, powinna być znacznie niższa niż ta wskazana w dowodach rejestracyjnych.
W jedynym ze skontrolowanych pojazdów liczba miejsc dla pasażerów nie powinna przekraczać 19, podczas gdy zgodnie z liczbą określoną w dowodzie rejestracyjnym autobusem mogło podróżować 28 pasażerów (w tym czworo na stojąco). Oględziny autobusu wykazały, że został on przerobiony m. in. poprzez wydłużenie o około 130 cm.
Opisane powyżej zaniżanie masy własnej pojazdu jest stwierdzane głównie w autobusach powstałych poprzez przerobienie pojazdów (samochodów dostawczych lub osobowych), w efekcie czego dopuszczalna liczba miejsc pasażerów wskazana w dowodzie rejestracyjnym jest większa od tej, która powinna być prawidłowo określona. Taki proceder powoduje, że podczas rutynowej kontroli drogowej nie są stwierdzane nieprawidłowości (porównanie wpisu w dowodzie rejestracyjnym z ilością przewożonych pasażerów nie wykazuje nieprawidłowości), a dopiero pomiar rzeczywistej masy autobusu wykazuje rażące nieprawidłowości, albowiem liczba przewożonych pasażerów wpływa na masę pojazdu i jego bezpieczne użytkowanie w ruchu drogowym, w tym także na ograniczenie skutków ewentualnego wypadku z udziałem takiego pojazdu. W efekcie opisanej praktyki autobusy są mocno przeciążone, a ich użytkowanie może stanowić zagrożenie dla przewożonych pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego.
Z praktyki Inspekcji Transportu Drogowego wynika, iż niektóre pojazdy w ogóle nie powinny być użytkowane jako autobusy, ponieważ dopuszczalna liczba miejsc siedzących oraz stojących nie powinna przekraczać 8–9, podczas gdy w dowodach rejestracyjnych wskazana jest ilość 18–20.
Wyniki przeprowadzonych kontroli zostaną przekazane urzędom rejestrującym po to, aby mogły wyjaśnić zaistniałe wątpliwości oraz rozbieżności – puentuje Wiesław Ziemianek z ITD.
(abc)
Komentarze:
Paulina*.internetdsl.tpnet.pl
Czwartek, 2015-03-05 11:45
Beskid!!!
Ostatnio wracając z Wrocławia do Kłodzka właśnie takim busem firmy Beskid ludzi jechało 2 razy więcej niż powinno. We Wrocławiu była walka o to kto się zmieści. Pani kierowca pozwalała wchodzić tylu osobom ilu się na maxa zmieści. Do samego kłodzka wszystkie miejsca zajęce + ludzie stali przez całego busa.
asdac*.ssp.dialog.net.pl
Środa, 2015-03-04 22:39
beskid
http://allegro.pl/mercedes-sprinter-autobus-27-miejsc-1-wlasciciel-i5117716742.html
To jest cos typu Beskid. One są oryginalnie takie jamnikowate.
To jest cos typu Beskid. One są oryginalnie takie jamnikowate.
marek*.9.175.215.ng.pl
Środa, 2015-03-04 16:10
rzeczywiście na kudowe treba więcej poprzerabianych busów prywatnych przewożników,haha
artek*.9.175.215.ng.pl
Środa, 2015-03-04 16:09
Prywatni przewoźnicy mają generalnie tańsze bilety. Ciekawe dlaczego. Może dlatego, że nie utrzymują armii biurokratów jak w pks, które i tak klienta ma głęboko pomiędzy czterema literami. Na zdjęciu widzę busa beskida. Może wreszcie beskid ruszyłby szanowne cztery litery, przestał się bać pks i uruchomiłby linię z kłodzka do kudowy. Szczególnie sobota i niedziela to tragedia. Głównie same drogie pośpieszne kursy.
co pół godziny masz autobus do kudowy,busy itp
co pół godziny masz autobus do kudowy,busy itp
stała*.internetdsl.tpnet.pl
Poniedziałek, 2015-02-23 07:13
Rzeczywiście ilość autobusów osobowych do kudowy jest wprost porażająca. Tragedia, katastrofa. Prawie same pośpieszne.
Ale za to PKS stać na to, aby wozić powietrze. Podatnicy i tak za to zapłacą.
Na miejscu zdzierają opony autobusy typowo turystyczne, ale dalekie trasy to sam stary lub ciasny szrot.
Ale za to PKS stać na to, aby wozić powietrze. Podatnicy i tak za to zapłacą.
Na miejscu zdzierają opony autobusy typowo turystyczne, ale dalekie trasy to sam stary lub ciasny szrot.
abc*.ultra.net.pl
Sobota, 2015-02-21 23:39
Prywatni przewoźnicy mają generalnie tańsze bilety. Ciekawe dlaczego. Może dlatego, że nie utrzymują armii biurokratów jak w pks, które i tak klienta ma głęboko pomiędzy czterema literami. Na zdjęciu widzę busa beskida. Może wreszcie beskid ruszyłby szanowne cztery litery, przestał się bać pks i uruchomiłby linię z kłodzka do kudowy. Szczególnie sobota i niedziela to tragedia. Głównie same drogie pośpieszne kursy.
ewa*.ssp.dialog.net.pl
Sobota, 2015-02-21 18:48
Beskid?
Rzeczywiście dziwnego jest z tymi autobusami. Pasażerów jest często tyle co miejsc ale jak jeżdżę do Wrocławia to mam wrażenie, ze tył pojazdu ciągnie się asfalcie. Autobusy z PKS nie mają czegoś takiego
Dodaj komentarz