Autobusy jak... jamniki

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2015-02-21 18:41:08
REGION. Inspektorzy transportu drogowego w swojej codziennej pracy często spotykają się z głosami zaniepokojonych pasażerów autobusów, którzy twierdzą, że pojazdy, którymi jeżdżą przewożą nadmierną ilość pasażerów. Rutynowa kontrola ilości przewożonych pasażerów najczęściej nie wykazuje nieprawidłowości, a dopiero bliższa analiza zapisów w dowodzie rejestracyjnym autobusu połączona z pomiarem masy rzeczywistej całego pojazdu pozwala na ustalenie, czy liczba przewożonych pasażerów jest prawidłowa.
 
Mając na uwadze bezpieczeństwo pasażerów inspektorzy z kłodzkiego oddziału dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego przeprowadzili kontrolę autobusów połączoną z pomiarem masy rzeczywistej pojazdów w wyniku czego stwierdzono, iż 75 proc. skontrolowanych pojazdów miało rzeczywistą masę własną znacznie wyższą od masy własnej wpisanej w dowodzie rejestracyjnym a co z tym idzie dopuszczalna liczba pasażerów, mogących być przewożona kontrolowanymi autobusami, powinna być znacznie niższa niż ta wskazana w dowodach rejestracyjnych.
 
W jedynym ze skontrolowanych pojazdów liczba miejsc dla pasażerów nie powinna przekraczać 19, podczas gdy zgodnie z liczbą określoną w dowodzie rejestracyjnym autobusem mogło podróżować 28 pasażerów (w tym czworo na stojąco). Oględziny autobusu wykazały, że został on przerobiony m. in. poprzez wydłużenie o około 130 cm.
 
Opisane powyżej zaniżanie masy własnej pojazdu jest stwierdzane głównie w autobusach powstałych poprzez przerobienie pojazdów (samochodów dostawczych lub osobowych), w efekcie czego dopuszczalna liczba miejsc pasażerów wskazana w dowodzie rejestracyjnym jest większa od tej, która powinna być prawidłowo określona. Taki proceder powoduje, że podczas rutynowej kontroli drogowej nie są stwierdzane nieprawidłowości (porównanie wpisu w dowodzie rejestracyjnym z ilością przewożonych pasażerów nie wykazuje nieprawidłowości), a dopiero pomiar rzeczywistej masy autobusu wykazuje rażące nieprawidłowości, albowiem liczba przewożonych pasażerów wpływa na masę pojazdu i jego bezpieczne użytkowanie w ruchu drogowym, w tym także na ograniczenie skutków ewentualnego wypadku z udziałem takiego pojazdu. W efekcie opisanej praktyki autobusy są mocno przeciążone, a ich użytkowanie może stanowić zagrożenie dla przewożonych pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego.  
 
Z praktyki Inspekcji Transportu Drogowego wynika, iż niektóre pojazdy w ogóle nie powinny być użytkowane jako autobusy, ponieważ dopuszczalna liczba miejsc siedzących oraz stojących nie powinna przekraczać 8–9, podczas gdy w dowodach rejestracyjnych wskazana jest ilość 18–20.
 
Wyniki przeprowadzonych kontroli zostaną przekazane urzędom rejestrującym po to, aby mogły wyjaśnić zaistniałe wątpliwości oraz rozbieżności – puentuje Wiesław Ziemianek z ITD.
 
(abc)

Komentarze:
AparatPaulina*.internetdsl.tpnet.pl
Czwartek, 2015-03-05 11:45
Beskid!!!
Ostatnio wracając z Wrocławia do Kłodzka właśnie takim busem firmy Beskid ludzi jechało 2 razy więcej niż powinno. We Wrocławiu była walka o to kto się zmieści. Pani kierowca pozwalała wchodzić tylu osobom ilu się na maxa zmieści. Do samego kłodzka wszystkie miejsca zajęce + ludzie stali przez całego busa.
Aparatasdac*.ssp.dialog.net.pl
Środa, 2015-03-04 22:39
beskid
http://allegro.pl/mercedes-sprinter-autobus-27-miejsc-1-wlasciciel-i5117716742.html

To jest cos typu Beskid. One są oryginalnie takie jamnikowate.
Aparatmarek*.9.175.215.ng.pl
Środa, 2015-03-04 16:10
rzeczywiście na kudowe treba więcej poprzerabianych busów prywatnych przewożników,haha
Aparatartek*.9.175.215.ng.pl
Środa, 2015-03-04 16:09
Prywatni przewoźnicy mają generalnie tańsze bilety. Ciekawe dlaczego. Może dlatego, że nie utrzymują armii biurokratów jak w pks, które i tak klienta ma głęboko pomiędzy czterema literami. Na zdjęciu widzę busa beskida. Może wreszcie beskid ruszyłby szanowne cztery litery, przestał się bać pks i uruchomiłby linię z kłodzka do kudowy. Szczególnie sobota i niedziela to tragedia. Głównie same drogie pośpieszne kursy.

co pół godziny masz autobus do kudowy,busy itp
Aparatstała*.internetdsl.tpnet.pl
Poniedziałek, 2015-02-23 07:13
Rzeczywiście ilość autobusów osobowych do kudowy jest wprost porażająca. Tragedia, katastrofa. Prawie same pośpieszne.
Ale za to PKS stać na to, aby wozić powietrze. Podatnicy i tak za to zapłacą.
Na miejscu zdzierają opony autobusy typowo turystyczne, ale dalekie trasy to sam stary lub ciasny szrot.
Aparatabc*.ultra.net.pl
Sobota, 2015-02-21 23:39
Prywatni przewoźnicy mają generalnie tańsze bilety. Ciekawe dlaczego. Może dlatego, że nie utrzymują armii biurokratów jak w pks, które i tak klienta ma głęboko pomiędzy czterema literami. Na zdjęciu widzę busa beskida. Może wreszcie beskid ruszyłby szanowne cztery litery, przestał się bać pks i uruchomiłby linię z kłodzka do kudowy. Szczególnie sobota i niedziela to tragedia. Głównie same drogie pośpieszne kursy.
Aparatewa*.ssp.dialog.net.pl
Sobota, 2015-02-21 18:48
Beskid?
Rzeczywiście dziwnego jest z tymi autobusami. Pasażerów jest często tyle co miejsc ale jak jeżdżę do Wrocławia to mam wrażenie, ze tył pojazdu ciągnie się asfalcie. Autobusy z PKS nie mają czegoś takiego
Dodaj komentarz
  • Studio27
  • Kotlina-dkl
  • 43622177_1952010061557016_8401772792021778432_n
  • Lukasz-dkl24
  • Ziemia-jaszkowa

najnowsze artykuły

Mini_2u2a4580
Czwartek, 2024-04-18
List_mini_mini-kudowa
Czwartek, 2024-04-18
 
List_mini_mini-kudowa
Czwartek, 2024-04-18
 
List_mini_obraz1
Czwartek, 2024-04-18
List_mini_pt-narybek1
Czwartek, 2024-04-18
List_mini_pt-jagodna2
Czwartek, 2024-04-18
List_mini_stronie
Czwartek, 2024-04-18
 
List_mini_pt-zatrzymany
Czwartek, 2024-04-18
List_mini_pt-podpalacz
Czwartek, 2024-04-18
List_mini_2u2a4552
Czwartek, 2024-04-18
polecamy