Historia i promocja wsi
Napisano dnia: 2016-05-03 19:08:52
STARY WIELISŁAW. Tablice informacyjne w trzech językach, folder, ulotki, a nawet gadżety promujące tę podkłodzką miejscowość. A wszystko za sprawą projektu, zrealizowanego przez młodzież...
„Stary Wielisław – wieś z historią w tle” to tytuł projektu, zrealizowanego przez uczniów z Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości, zrzeszonych w nieformalnej grupie „Detektywi Przeszłości” pod kierunkiem nauczyciela Marka Królikowskiego.
Ich „śledztwo” ujawniło 35 zabytków w postaci: kapliczek, krzyży przydrożnych, zabudowań dworskich, cmentarzy i in. Wszystko ujęli w materiały promocyjne, które mogliśmy poznać podczas spotkania podsumowującego ów projekt i odsłonięcia tablicy turystycznej w centrum wsi.
- Miejscowość ma przewodnik z krótką metryką wszystkich obiektów, które wpisują się w ten krajobraz – mówi Marek Królikowski. – Nie ma miejscowości, która sama wyprodukowałaby takie materiały, jak: ulotki, widokówki, magnesy, które będą promowały miejscowość i region za granicą. A już nie spotkałem miejscowości na ziemi kłodzkiej, która miałaby tablice w języku polskim, czeskim i niemieckim, czyli była przygotowana do ruchu turystycznego obu naszych sąsiadów.
Projekt finansowany w ramach II edycji konkursu grantowego „Tu mieszkam, tu zmieniam” organizowanego przez Fundację Banku Zachodniego WBK im. S. Bryły przy współpracy z BZ WBK. Gmina Kłodzko była jednym z partnerów tego ciekawego i wartościowego projektu dla Starego Wielisławia.
„Stary Wielisław – wieś z historią w tle” to tytuł projektu, zrealizowanego przez uczniów z Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości, zrzeszonych w nieformalnej grupie „Detektywi Przeszłości” pod kierunkiem nauczyciela Marka Królikowskiego.
Ich „śledztwo” ujawniło 35 zabytków w postaci: kapliczek, krzyży przydrożnych, zabudowań dworskich, cmentarzy i in. Wszystko ujęli w materiały promocyjne, które mogliśmy poznać podczas spotkania podsumowującego ów projekt i odsłonięcia tablicy turystycznej w centrum wsi.
- Miejscowość ma przewodnik z krótką metryką wszystkich obiektów, które wpisują się w ten krajobraz – mówi Marek Królikowski. – Nie ma miejscowości, która sama wyprodukowałaby takie materiały, jak: ulotki, widokówki, magnesy, które będą promowały miejscowość i region za granicą. A już nie spotkałem miejscowości na ziemi kłodzkiej, która miałaby tablice w języku polskim, czeskim i niemieckim, czyli była przygotowana do ruchu turystycznego obu naszych sąsiadów.
Projekt finansowany w ramach II edycji konkursu grantowego „Tu mieszkam, tu zmieniam” organizowanego przez Fundację Banku Zachodniego WBK im. S. Bryły przy współpracy z BZ WBK. Gmina Kłodzko była jednym z partnerów tego ciekawego i wartościowego projektu dla Starego Wielisławia.
Zobacz galerie:
Komentarze:
Trojan*.146.133.225.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Wtorek, 2016-05-03 21:17
Cenna inicjatywa
, która promuje i integruje środowisko lokalne. Przyczynia się do rozwoju patriotyzmu lokalnego; budowania -tak zwanych małych ojczyzn.
Dodaj komentarz