Wywóz kruszywa po lepszych torach

ŚCINAWKA ŚREDNIA (gm. Radków). Ponad 80 mln zł na przebudowę stacji Ścinawka Średnia i linii kolejowej w rejonie Kłodzka przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Nowe tory, rozjazdy i urządzenia usprawnią ruch pociągów na jednej z głównych stacji wywozowych kruszywa na Dolnym Śląsku. Z nowego peronu pasażerowie zyskają lepszy dostęp do pociągów w kierunku Kłodzka i Wałbrzycha.

Głównym efektem inwestycji będzie usprawnienie ruchu kolejowego na stacji Ścinawka Średnia, na której odprawiane są składy towarowe wywożące kruszywo z pobliskich kopalń. W ramach zawartej dziś umowy, na stacji w Ścinawce Średniej zostaną przebudowane i wzmocnione tory o łącznej długości ponad ok. 6 km. Będą 2 dodatkowe i 23 wymienione rozjazdy, elementy linii zapewniające sprawny przejazd pociągów z toru na tor. Wyremontowany wiadukt kolejowy zostanie przystosowany do przejazdu ciężkich składów towarowych. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Kolejowej, dzięki nowym urządzeniom z systemem monitoringu oraz przebudowie jezdni.
 

Podróżni w Ścinawce Średniej zyskają lepszy dostęp do pociągów. Odnowiony zostanie dwukrawędziowy peron nr 2. Będzie wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z wagonów. Dojście do peronu zostanie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach ruchowych, uwzględniono też system oznakowania dotykowego. Peron zostanie wyposażony w ławki i gabloty informacyjne.

Sprawność i bezpieczeństwo ruchu pociągów na stacji w Ścinawce Śr. zapewni zamontowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, w tym 46 nowych sygnalizatorów oraz nowa blokada szlakowa z systemem niezajętości toru. Zamontowanie 59 urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów EOR zapewni sprawne kierowanie ruchem na stacji w warunkach zimowych.

Inwestycja pn.: „Prace na linii 286 i w rejonie stacji Kłodzko – stacja Ścinawka Średnia" realizowana w ramach projektu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” jest  finansowana ze środków budżetowych. Zakończenie prac przewidziano w połowie 2021 r. Wykonawcą będzie konsorcjum firm z liderem  Track Tec Construction spółka z o.o. Inwestycja zostanie ukończona w połowie 2021 r.
Mirosław Siemieniec
rzecznik prasowy PKP PLK