Z posłankami o sytuacji polskiej oświaty

KŁODZKO. Trzy posłanki Platformy Obywatelskiej: Urszula Augustyn, Anna Wasilewska i Monika Wielichowska, wsparte udziałem poseł Katarzyny Mrzygłockiej, spotkały się ze sporą grupą nauczycieli, samorządowców i osób, dla których nie jest obojętny los polskiej oświaty. W Kłodzkim Ośrodku Kultury, w miniony piątek,

- Często zarzuca się politykom, że po wyborach nie chcą rozmawiać ze społeczeństwem, udowadniamy, że tak nie jest. Swoje podróże na różne tematy rozpoczęliśmy wiele miesięcy temu. Jesteśmy po kilku ważnych projektach, np. Polska seniora", co skutkowało przygotowaniem projektu ustawy o osobach niesamodzielnych. Złożony w sejmie został odrzucony, ale do niego na pewno powrócimy - mówi poseł Monika Wielichowska. - Przede wszystkim dlatego, bo przewiduje kilka ważnych kwestii: czek opiekuńczy, bon pieniężny i asystenta społecznego.


Drugim projektem o wymiarze społecznym, to "Sprawa Polek". M. Wielichowska jest jego koordynatorką. W związku z nim zorganizowano kilkadziesiąt spotkań w wielu rejonach kraju, po czym na konwencji pn. "Kobieta, Polska, Europa" pod koniec stycznia br. przedstawiono dekalog, zobowiązując się do jego realizacji.
 

- Przyszedł czas na temat "POrozmawiajmy o nowej szkole" i stąd to spotkanie nie tylko w Kłodzku. Rozmawiamy z nauczycielami, dyrektorami szkół, samorządowcami, rodzicami o tym, jak odbierają sytuację w oświacie, jak ją postrzegają teraz i w przyszłości. Oświata wymaga poważnej rozmowy, nie rewolucji, którą nam zafundowano trzy lata temu. A apogeum nastąpi we wrześniu tego roku, kiedy spotkają się dwa roczniki w szkołach ponadgimnazjalnych i średnich. Jednostki samorządu terytorialnego z roku na rok do oświaty dokładają coraz więcej i nie ma końca tym wydatkom. Za chwilę wszyscy powiedzą dość!, bo skąd brać pieniądze. Przez to samorządy nie maja funduszy na realizację innych ważnych zadań, choćby remonty dróg, infrastrukturę komunalna itp. - dodaje parlamentarzystka
 

W tym spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele społeczności powiatów kłodzkiego i ząbkowickiego. Mieli okazję wypowiedzieć się w otwartej dyskusji o własnych przemyśleniach na temat stanu polskiej oświaty. A ta, konkludując, powinna być kompleksowa, demokratyczna i przede wszystkim apolityczna.
(bwb)