Most i tunel ldo remontu

BARDO. Kolejne obiekty kolejowe na ziemi kłodzkiej są przewidziane do remontów. Jak pisze w "Rynku Kolejowym" Michał Szymajda -  Polskie Koleje Państwowe - Polskie Linie Kolejowe już ogłosiły przetarg na remont mostu pod torowiskiem przez Nysę Kłodzką w Bardzie. Dodaje przy tym, że konstrukcja znajduje się w nie najlepszym stanie. Właśnie z tego powodu prędkość pociągów towarowych jest ograniczona do 20 km/h.
W planach tego inwestora jest rewitalizacja pobliskiego tunelu.
 


Widoczny w tle tunel przejdzie rewitalizację kosztem 100 tys. zł
 
W związku z pracami ruch pociągów na tym dwutorowym odcinku będzie się odbywać inaczej. Od drugiej
dekady czerwca do końca sierpnia zamknie się tor nr 1, zaś od początku września do 9 grudnia br. - tor 2. Po sfinalizowaniu robót prędkość pociągów wzrośnie do 120 km/h w przypadku osobowych i 90 km/h - towarowych.

Opr. (bwb)

Foto ARC