Media papierowe wciąż w odwrocie

KRAJ / REGION. To już wygląda na nieodwracalny trend: w dalszym ciągu z roku na rok spada sprzedaż i równocześnie nakłady papierowych gazet i czasopism. Oficjalnie przyznają się do tego ich wydawcy - krajowi bardziej, regionalni i lokalni mniej. Ale wszyscy przyznają, że przegrywają konkurencję z mediami elektronicznymi: portalami, telewizją i radiem.

I tak Dziennik Gazeta Prawna w porównaniu do listopada 2015 r. w listopadzie roku 2016 odnotował spadek sprzedaży o 7,22 proc., Fakt Gazeta Codzienna - o 10,36 proc., Gazeta Wyborcza - o 16,66 proc., Rzeczpospolita - o 6,70 proc., Super Express - o 6,27 proc. Są to dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
 


W wielu drukarniach maszyny pracują coraz krócej

Poza Tygodnikiem Ciechanowskim, który wśród wydawnictw lokalnych odnotował o 1,55 proc. wzrost sprzedaży, pozostałe tytuły zgłoszone do ZKDP zaliczyły tzw. dołowanie - od 2 do 76,50 proc. Najwięcej stracił Tygodnik Człuchowski - przy nakładzie 2875 egz. jego średnia sprzedaż wyniosła... 599 egz. Niestety, identyczny trend utrzymuje się wśród komercyjnych gazet i czasopism na Dolnym Śląsku, w tym w subregionie kłodzko-ząbkowickim. I to kolejny rok z rzędu - wbrew zaklinaniu rzeczywistości przez niektórych wydawców.
(abc)